Waarmee kan je whisky mengen ?

zodat je de whisky niet of nauwelijks smaakt? Dus waarin kan je whiskey mengen zodat ik een beetje whiskey erin kan doen en niet direct van mijn stokje ben!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
49.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonde! Gebruik dan drank met minder smaak, zoals wodka of witte rum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het niet wilt proeven moet je opzoek naar een ander drankje want whisky is juist om geproefd te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
intrigerend - waarom wil je er nagenoeg niets van proeven? Misschien omdat je het eigenlijk vies vindt maar tóch wil drinken? Zit je dan vaak in een omgeving waar er van je verwacht wordt dat je ook whisky neemt, en waar je geen nee wil zeggen, peer pressure?
Of wil je het gewoon leren drinken omdat het door anderen wordt opgehemeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peer pressure om specifiek whisky te drinken? Zou wel bijzonder zijn. Peer pressure om wodka te drinken, rum, walgelijk zoet bessenspul, boswandelingen, tequila, die ken ik. Maar ik dacht dat whisky, net als overigens cognac, juist vanwege de smaak (niet smaakloos of zoet) niet erg populair zou zijn binnen de peer pressure crowd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het lijkt mij ook vergezocht, daarom ben ik ook benieuwd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ik eens dronken wil zijn (gezellig thuis met een hapje en een drankje lol), maar eigenlijk niet zo graag alcohol lust, wel de alcohol pops voor pubers maar kben geen puber meer he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dronken wilt worden (nogal stom, maar goed, zelf weten) kun je beter voor wodka gaan. Dat kun je 'met zo'n beetje alles mengen, en de kater van wodka is (omdat het erg zuivere alcohol is) minder afschuwelijk dan van whisky en andere 'donkere' dranken. Whisky is - zoals gezegd - echt een drank om te proeven, niet om te zuipen. Het is gewoon dom om geld uit te geven aan whisky, om het vervolgens in je keel te gieten op zo'n manier dat je zo min mogelijk proeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep, daar zou ik dan ook wodka voor nemen, bijvoorbeeld met jus d'orange. dank voor je antwoord

Het beste antwoord

Cola maakt het erg lekker en je kunt altijd zelf de verhouding bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Cola.

Toegevoegd na 32 seconden:
Maar als je geen whiskey wilt proeven, waarom zou je het dan drinken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het wel lekker met 7up.Maar om de smaak een beetje te bewaren,kan je het aanlengen met water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is lekker om te mengen met vodka en er dan een harlekijn dropje in te doen.

Als je er 1 drinkt, zal je niet van je stokje gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Harlekijntjes,zijn dat nier zachte zoete dropjes? En wat voegt dat dan toe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, de drop en vodka is een hemelse combinatie. Het is jammer dat ik geen alcohol meer mag, anders zou ik dit de hele dag drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm...klinkt errug lekker! Die ga ik onthouden
Je kunt er een lekkere shake van maken!
Een beetje espressokoffie, een scheut Baileys cream,een scheutje whiskey, een schep mascarpone,flinke schep vanille- of chocoladeijs en mixen maar. Je kunt het nog opvullen met yoghurt of melk en dit mee mixen, dat verdunt nog iets. Lekker om te dippen met 2 lange vingers waartussen je wat nutella gesmeerd hebt.

Doe in de keukenmachine een stuk mango, wat vers geraspte gember en wat suiker. mix alles fijn. doe er wat ginger ale en wat whiskey door en meng kort. Giet het in een hoog glas. Lekker fris en fruitig.

Als je niet echt whiskey wilt proeven zou ik er vruchtensap bij doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Trouwens, de Baileys cream is al een whiskey creme. Je kunt de whiskey natuurlijk weglaten of de baileys.
amc
13 jaar geleden
Chocolade melk, is heerlijk.
Warm of met ijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriend van mij die (veel) whisky drinkt mengt het altijd met water. Zelf weet ik er niets van want ik drink geen alcohol.
13 jaar geleden
Heel veel bekende van mij drinkt het met energiedrink van die dure met vleugels :p. ikzelf vind dat persoonlijk ook erg lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je zo min mogelijk whisky wil proeven, dan moet je het zo veel mogelijk verdunnen. Water, Cola, 7up, Ginger Ale. En met 0% whisky proef je er niets meer van.

overigens: er zijn twee spelwijzen.
whiskey = Iers; whisky = Schots e.a.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe kan je het voor 0% toevoegen? Het is toch minstens 10% als je er een beetje indoet in de cola?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan door te schenken met de dop nog op de fles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
Ik heb een schoonzus die ik tot voor kort alleen sap , water en frisdrank heb zien drinken. Zij gruwt van alles waar alcohol in zit. (Haar man blij, want die lust er pap van..,want die zit nooit verlegen om een BOB)
Ik was dus heel verbaasd toen zij op een terrasje een irish caffee bestelde en vroeg haar of ze wel wist dat hier whisky in zit. Ze verzekerde me dat je dat in deze samensteling niet proeft. En zij is de enige van wie ik zo'n mededeling serieus aanneem...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefdesverdriet
13 jaar geleden
Maar je wilt dus sterke drank drinken, zonder sterke drank te proeven.
Kan je net zo goed een fles spiritus uit Polen kopen en met water aanlengen. Heb je een maand lang plezier van.