hoe maak je een lekkere thee om geconcentreerd te blijven werken?

dus echt zelfgemaakte thee
(bijv. honing, citroen, etc.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1K

Antwoorden (4)

Ik drink elke dag een kop groene thee.
Met daarin een verse citroen,uitgeperst.
En een eetlepel honing.
De zoetheid van de honing compenseert het zure van de citroen.
En het is goed voor je weerstand,want van griep of verkoudheid is geen sprake.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ga ik ook eens proberen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker is het natuurlijk wel. Maar goed voor je gezondheid? Ik betwijfel of je dat zomaar aan de thee kan toeschrijven. Want je gaat ook elke dag slapen, dus je kunt ook zeggen dat je door elke dag te slapen niet ziek wordt.
ik vind mintthee heerlijk opwekkend, alleen de geur al.
je koopt een plantje bij de turk, of takjes verpakt in de koeling bij sommige supermarkten.
heet water er over, en een lepeltje honing er in, mmmm.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1,honing is altijd goed.
Citroen zit vol vitamine C.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaa mintthee is heerlijk!
Ik maak graag thee met gember, kaneel, citroen en honing.

Kook water, pak een theepot, snijdt wat schijfjes van een stuk verse gember, maak er wat inkepingen in, stop het in de theepot.
Een pijpje kaneel erbij en wat citroenschijfjes.
Daarna schenk je het water erover en je laat het lekker trekken.
Zet de theepot op een warmhoudplaatje als je die hebt.

Onderstaande tekst heb ik uit de bron gevist:
Onderzoeker Zoladz presenteerde dit jaar op de jaarlijkse bijeenkomst van de Amerikaanse Association for Chemoreception Sciences de resultaten van een studie waaruit blijkt dat de geur van kaneel een positieve uitwerking heeft op de hersenactiviteit.'S Kaneel zorgde voor meer concentratie, een beter (werk)geheugen en toegenomen visueel-motorische snelheid bij het werken met een computergestuurd programma. De onderzoekers zijn benieuwd of kaneelolie cognitieve vaardigheden bij ouderen, mensen met examenvrees en mensen met cognitieve stoornissen kan ondersteunen.

Gember werkt verwarmend en stimulerend.

Ik persoonlijk krijg altijd een energieboost van citroen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, en eventueel zoeten met honing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan dit ook zonder citroen? ik heb er geen een op dit moment en wil dit wel uitproberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan dat.
Wat leuk dat je het gaat proberen, ik vind deze thee erg lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zojuist geprobeerd en vind het heerlijk!
ik houd van kaneel en heb er nooit gedacht om daarmee thee te maken! door de gember voelde ik me ook warmer.
Dankjewel kan niet wachten om dit te proberen met citroen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan!
Mijn zoon van acht en ik drinken deze thee graag in deze tijd van het jaar. Zo lief en gezellig is dat als hij vraagt of ik deze thee wil maken. Met citroen smaakt het anders, ik maak het ook wel eens zonder.
En niet echt goed voor de concentratie ;) maar een schep bruine suiker erin is heerlijkkkkk haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt heerlijk! Ik ga het vandaag proberen!
Rieneke1
12 jaar geleden
lijkt me zeker het proberen waard :)
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb jouw thee nu voor mijn neus staan, hij is heerlijk!
bedankt voor het lekkere recept!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, ik hoop dat je er veel lekkere thee momentjes mee zult hebben :)
Ik vind Bondi Chi tea latte kaneel erg lekker. Is alleen niet zelf gemaakt. Maar je hoeft er alleen maar opgeklopte melk aan toe te voegen en smullen maar