Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er glucose in melk, en zo ja waarom?

Zit er glucose in melk? Zo ja waarom? Ik ben bezig met biologie en de leraar wist het antwoord niet en mocht ik het opzoeken. Niks gevonden, dus vraag ik het hier. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
7.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een rare vraag, geef eens paar mogelijke antwoorden in deze vorm: Ja, en de reden is.. . Bedoel je zoiets als "voor het versnellen van de groei van het jong"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks gevonden ?? Al gezocht op melksuiker ?
http://lmgtfy.com/?q=Melksuiker

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In zuivelproducten zoals melk zit lactose als bestanddeel.
Wanneer lactose verteert, vormt het twee eenvoudige suikers, namelijk glucose en galactose.

Toegevoegd na 5 minuten:
De lactose wordt ook wel 'melksuiker' genoemd.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord is inhoudelijk correct amc, maar... had je geen betere link kunnen plaatsen...? Ik lees daar aardig wat onzin...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ook maar gestopt met lezen.
(met mijn avatar "moest" ik hier wat zeggen)
amc
11 jaar geleden
Groot gelijk hebben jullie. Weet je, ik heb hem zelf niet eens gelezen! Ik zag melksuiker staan en heb gewoon opgeschreven wat erover stond. Beetje stom in dit geval.
Ik lees meestal niet eens een heel verhaal maar zie wel onmiddelijk de 'steekwoorden'staan. Ik moet altijd al zoveel lezen (politiek) dat je leert te overvliegen. Ik zal in het vervolg opletten.(^s^).

Andere antwoorden (4)

In melk zit maltose dit is ook een suikersoort net zoals glucose
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals in bijna elk voedingsmiddel zit er ook in melk van nature suiker, deze heet lactose.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vraag 1: in melk zit geen glucose.