Zit er glucose in melk, en zo ja waarom?

Zit er glucose in melk? Zo ja waarom? Ik ben bezig met biologie en de leraar wist het antwoord niet en mocht ik het opzoeken. Niks gevonden, dus vraag ik het hier. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
7.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een rare vraag, geef eens paar mogelijke antwoorden in deze vorm: Ja, en de reden is.. . Bedoel je zoiets als "voor het versnellen van de groei van het jong"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks gevonden ?? Al gezocht op melksuiker ?
http://lmgtfy.com/?q=Melksuiker

Het beste antwoord

In zuivelproducten zoals melk zit lactose als bestanddeel.
Wanneer lactose verteert, vormt het twee eenvoudige suikers, namelijk glucose en galactose.

Toegevoegd na 5 minuten:
De lactose wordt ook wel 'melksuiker' genoemd.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord is inhoudelijk correct amc, maar... had je geen betere link kunnen plaatsen...? Ik lees daar aardig wat onzin...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ook maar gestopt met lezen.
(met mijn avatar "moest" ik hier wat zeggen)
amc
11 jaar geleden
Groot gelijk hebben jullie. Weet je, ik heb hem zelf niet eens gelezen! Ik zag melksuiker staan en heb gewoon opgeschreven wat erover stond. Beetje stom in dit geval.
Ik lees meestal niet eens een heel verhaal maar zie wel onmiddelijk de 'steekwoorden'staan. Ik moet altijd al zoveel lezen (politiek) dat je leert te overvliegen. Ik zal in het vervolg opletten.(^s^).

Andere antwoorden (4)

In melk zit maltose dit is ook een suikersoort net zoals glucose
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals in bijna elk voedingsmiddel zit er ook in melk van nature suiker, deze heet lactose.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vraag 1: in melk zit geen glucose.
vraag 2 zo ja,waarom, vervalt dus.
toegevoegd, zo nee,waarom.omdat er in melk van nature geen glucose voorkomt.
11 jaar geleden
....In de weken na de geboorte van de baby regelen hormonen dat er normale melk, dat dun, waterig en zoet is, wordt geproduceerd in plaats van colostrum. Het groeihormoon, cortisol, parathyroïdhormoon en insuline zorgen ervoor dat de nodige aminozuren, vetzuren, glucose en calcium worden geleverd........

....Van sommige stoffen komen er grote hoeveelheden in de melk terecht. Er komt bijvoorbeeld 50 gram vet en ongeveer 100 gram lactose elke dag in de melk, dat in het lichaam van de moeder uit glucose wordt omgezet....