Hoe kan ik water een bierkleur geven?

Ik wordt binnenkort 18. Ik wil een foto maken in een bad met een biertje in water dat eruit ziet als bier. Nou dachten we eerst aan appelsap maar dat wordt ook wel een beetje prijzig voor slechts een foto. Dus mijn vraag: Hoe kan ik water eruit laten zien als bier

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dranken
3.2K
LeonardN
6 jaar geleden
Als er geen schuim laag opzit is het niet te onderscheiden van een bad met urine. Als er wel een schuimlaag opzit is het niet te onderscheiden van een bad met badschuim.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://worldunity.me/drink-warm-kurkuma-water-elke-ochtend-voor-12-maanden-en-dit-zal-gebeuren/
Ziet eruit als bier, schuim kan je naar één kant duwen, alleen denk ik dat het schuim ook geel zal worden. Dan moet je dus eerst wit schuim maken en dan een emmer met flink geel water erbij.
(of schuim in een emmer maken) Pas wel op dat je het bad zelf niet geel maakt..
Reddie
6 jaar geleden
@Jackd, World Unity is een site met uitsluitend kul verhalen.
(Wat overigens geen afbreuk doet aan je reactie)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kunt het water ook achteraf, op de foto een andere kleur geven. Met een fotobewerkingsprogramma, zoals Photoshop.
dudemeister
6 jaar geleden
haal Shandy in de supermarket
success verzekerd
Amadea
6 jaar geleden
Shandy lijkt mij duurder dan appelsap...

Antwoorden (2)

Thee, gebruik thee. Maar houd de reactie van Leonard ten harte voor wat betreft de urine of badschuim, dus misschien dan half/half?

Toegevoegd na 3 minuten:
En zoek het een beetje in de kruidenthee zoals Kamille.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Snap die min niet helemaal want in de film wereld is het heel gebruikelijk om thee als whiskey of cognac te laten doorgaan, de kleur van bier kun je met genoeg theezakjes prima maken, is goedkoop en makkelijk te doseren/blenden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die min is best wel stom ja, want je idee is harstikke goed en ik zou ook thee gebruiken. Het is ideaal omdat je zoveel verschillende soorten thee hebt die allemaal een andere kleur geven, dus je kan er alle kanten mee op.
Voedingskleurstof, 1 flesje is ruim voldoende, waarschijnlijk zelfs te veel. Kost tussen de 2 en 3 euro. Maak het schuim apart in een emmer zodat dit wit blijft.

En let op dat je bad niet geel wordt. Foto maken en vlug eruit en leeg laten lopen. Toch gele aanslag? Met de bleekfles langs de randen (zoals je ook een toiletpot doet met WC eend) 5 minuten in laten trekken. Dan bad vullen met water. 30 minuten laten staan. Leeg laten lopen borstel er door en naspoelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voeg de kleurstof pas toe als het bad vol is. Beetje bij beetje, je wil het niet te donker hebben. En dat spul is echt enorm geconcentreerd. Dus niet meteen het halve flesje erin ;-)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
kerrie