Dat zou nogal kunnen schelen per energiedrank en de ingrediënten die erin zitten, maar in veel zit cafeïne en cafeïne heeft een concentratieverhogend effect. Dus "JA" de meeste zullen je concentratie tijdelijk iets verbeteren.
6 jaar geleden
Niet echt....het kan soms zelfs voor het tegendeel zorgen vanwege de toegevoegde stoffen die ook je lichaam oppeppen.
Zou je tijdens het leren veel energiedrank drinken omdat je denkt dat je je hierdoor beter kunt concentreren, dan gaat dit echt voor rusteloosheid zorgen.
Je krijgt zin om je te bewegen terwijl je beter stil kunt zitten om te leren.
Wil je gebruik maken van het concentratieverhogend effect van cafeïne, dan kan je beter 1 à 2 koppen filterkoffie drinken of 1 kopje espresso zonder suiker.
Cafeïne zorgt dus wel voor een concentratieverhogend effect, mits het in een kleine hoeveelheid wordt opgenomen.
In energiedrankjes zitten veel suikers en stofjes die je beter niet in grote hoeveelheden binnen kunt krijgen.... een teveel aan toegevoegde vitamines enz. is ook niet goed afgezien van het risico op overgewicht en gebitserosie. Af en toe een blikje kan echter geen kwaad.

Wil je je brein echt helpen je beter te concentreren dan is het het beste om de ramen lekker open te zetten en lekker water te drinken om een 'zuurstof- boost' te krijgen!
amc