Waarom vind ik Bier niet meer lekker?

Ik ben nu 17 jaar, en na een avondje stappen was ik behoorlijk de weg kwijt door alleen bier. Ik had veel te veel op en werd heel misselijk.
De week daarop kon ik geen biertje meer innemen en werd ik gewoon misselijk en kreeg ik letterlijk kots neigingen.
Dit heb ik nu al 2,5 maand.
Waarom lust ik nu ineens geen bier meer terwijl ik het voorheen echt heerlijk vond?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dranken
8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat je lichaam weet dat je er niet goed op reageert. Dit had ik zelf een hele lange tijd met Lasagne. Ik was er een keer ziek van geworden + braken. 2 jaar niet meer kunnen zien dat spul, zonder misselijk te worden. Nu eet ik het wel weer gewoon. Dit heeft tijd nodig, geef het 1 of 2 weekjes en dan is alles weer goed. Nog een duidelijk voorbeeld is 1 van je vrienden die na een avondje flink stappen zegt: "Ik neem nooit meer alcohol." en vervolgens de week daarop weer vrolijk verder zit te drinken!
Ritsuka
7 jaar geleden
volgende keer wat rustiger aan doen.
paulus811
7 jaar geleden
Hoe kun je als 17 jarige bier kopen tijdens het stappen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb jaren alleen maar witbier kunnen drinken..
Uiteindelijk weer goed gekomen.

Antwoorden (2)

Beste Bart,

Een keertje goed dronken worden komt eigenlijk neer op een soort vergiftiging. Het menselijk lichaam heeft een mechanisme en geheugen ontwikkeld om om te gaan met vergiftigingen. Als het lichaam iets proeft waar het ooit erg ziek van geworden is, dan zal het misselijk worden om zo overgeven te stimuleren. Het lichaam wil het vergif op deze manier zo snel mogelijk dumpen.
Vraag maar eens rond aan mensen of ze ooit een hele flinke kater hebben gehad van een bepaald drankje, en of ze dat sinds die kater nog gedronken hebben. In de meeste gevallen zullen ze aangeven dat ze bijvoorbeeld nooit meer Wodka, jenever of een andere specifieke sterke drank zullen drinken. Het lichaam accepteert dat gewoon niet meer en vindt het vies.
In jouw geval kun je proberen een ander merk bier of ander soort bier te drinken, wellicht dat dit wel goed gaat en dat je na verloop van tijd weer je biertje (met mate ;-) kunt drinken.
Proost!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is een simpele Pavlov reactie.
Zijn hond was getraind op het klinken van de etensbel, gevolgd door het krijgen van eten. Daarop begon de hond te kwijlen en maagzuur te produceren. Naderhand begon de hond al te kwijlen als hij alleen de bel hoorde, die hij associeerde met het krijgen van eten.
Jij werd ziek tijdens de smaak van bier. Nu associeer je de smaak van bier met ziek worden.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat een hondenlul