wat betekenen de kleine glazen bultjes op de zijkant (onderaan) een bierflesje?

Het zijn er verschillende aantallen met verschillende
tussen ruimtes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.6K

Antwoorden (4)

die bultjes zijn er speciaal voor de kaboutertjes : die kunnen zich tijdens het zuipen zich daar aan vast houden om niet te vallen

Toegevoegd na 5 minuten:
ik weet het niet zeker maar zou het een handtekening kunnen zijn ? van de ontwerper? van het flesje?

dat zie je ook wel eens bij electronica printjes dat ze een soort tekentje achter laten op hun product : zonder functie dus maar een teken van menselijkhied
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haahaha, nou vooruit een plusje voor de lach!
Dat zijn "hulp"bultjes, voor op de bottellijn als de flesjes afgevuld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel eigenlijk. Er worden uitsparingen gemaakt voor etikettering. Zoals je weet zitten er vaak 3 etiketten op een flesje. En worderbaarlijk goed op zijn plaats.
De uitsparingen in het flesje zijn ervoor bedoeld dat het flesje op de juiste manier door een machine gaat.

Het is dus voor het uitlijnen van de etiketten op de flesjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien is het braiile
voor blinde mensen