Waarom zitten de water kraantjes zo laag bij een watercooler? Hierdoor moet iedereen bukken. Is dit voor kinderren of kleine mensen gedaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beter is een watercooler die je op de waterleiding aansluit. Omdat daar druk op zit, staan de kraantjes meestal hoger. Is ook nog eens goedkoper in gebruik en je hoeft geen flessen aan te slepen en te vervangen.

Antwoorden (2)

Er zit geen pomp in de meeste waterkoelers. Het water loopt er dus door de zwaartekracht uit. Daarom zit het kraantje altijd onderin: als je het bovenin zou zetten, zou er geen water uitkomen.

Cryofiel
8 jaar geleden
Je zou een waterkoeler kunnen maken met kraantjes op een hoogte 150cm.

Dit betekent dat het watervat op 180cm komt.
Het plaatsen van een volle fles wordt dan nogal moeilijk omdat men dan de zware fles te hoog moet tillen.

Ik weet niet of je wel eens een fles hebt vervangen, maar die dingen zijn best zwaar en moeilijk handelbaar.

Als je 15-18kg tot op 150cm moet tillen lukt dat best goed.
Maar zou je tot op 180cm moeten tillen dan til je boven je borsthoogte.
Dat valt niet mee, en is meer iets voor potentiele gewichtheffers.

Er zijn dan twee personen nodig om een nieuw volle fles te plaatsen.