Is holy Soda werkelijk 100% biologisch? Of zit er stiekem toch iets chemisch in verwerkt?

Is het juist gezond (of misschien gezond vergeleken met de andere frisdranken?) of is het troep?

https://www.youtube.com/watch?v=jqxZxIjwsKc

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
1.1K
Cryofiel
8 jaar geleden
Er zit nogal veel dihydrogenium-monoxide in. Bij een onderzoek aan verschillende soorten cellen bleek 100% van de kankercellen dit goedje te bevatten.
Ritsuka
8 jaar geleden
Het blijft natuurlijk frisdrank. Maar als je het af en toe drinkt en je hebt verder een gezond en gevarieerd eet-, sport-, en algemeen leefpatroon, dan kan dit prima

Het beste antwoord

Er zitten steviolglycosiden in, oftewel er is als zoetstof Stevia aan toegevoegd. Voor de levensmiddelenwetgeving is Stevia geen natuurlijke zoetstof. Het heeft het E-nummer 960 gekregen.

Ook zit er koolzuurhoudend mineraalwater in. Dat is voor de levensmiddelenwetgeving mineraalwater waarin het gas koolstofdioxide in opgelost is. Koolstofdioxide is voor de wet E290.

Alle E-nummers zijn voor de levensmiddelenwetgeving kunstmatig. Iets met een E-nummer erin mag van de wet niet “natuurlijk” worden genoemd. Dus nee, de claim dat die frisdrank 100% biologisch zou zijn is niet waar.
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee Holy Soda bevat bruisend mineraalwater en stevia.
Beide hebben E-nummers en zijn dus niet natuurlijk.

Toegevoegd na 10 minuten:
In vergelijk met coca cola stevia, bevat holy soda de held minder suikers.
2,9 gram suiker per 100 ml in holy soda
6,7 gram suiker per 100 ml in coca cola stevia
En in vergelijk met spa en fruit bruisend toch niet zo best.
Daar zit maar 0,7 gram suiker per 100 ml in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Er zijn heel wat natuurlijke E nummers hoor. E300 bijvoorbeeld, of E330.