Is een zakje groene thee melange hetzelfde als 'pure' groene thee?

Ik wil graag pure groene thee en witte thee gaan kopen. Hoe weet ik wanneer het gaat om een pure variant (100 % groene/witte thee).
Op de verpakkingen staat dit niet vermeldt aangezien normaal gesproken het gewoon thee = thee is, toch?
In de supermarkt zie ik vaak groene thee MELANGE, wat betekent het woord melange in dit geval? Heeft dit net zoveel voordelen als pure groene thee?

Zijn er theeliefhebbers met het antwoord? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
Ritsuka
9 jaar geleden
'Voordelen'?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel de voordelen die groene thee heeft voor je gezondheid
Ritsuka
9 jaar geleden
Die zijn minimaal. Het is heet water met een smaakje en een klein beetje vitamines. Die hele hype over groene thee die supergezond is is overdreven.
Ritsuka
9 jaar geleden
Enige tip: groene thee moet je niet zetten met kokend water
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt
Ja dat klopt, het is in elk geval beter dan een blikje cola haha

Het beste antwoord

Niet helemaal. Groene thee melange bevat een combinatie van verschillende groene theeën. Pure groene thee bestaat uit één soort groene thee.
Als je een fijnproever bent dan zul je smaakverschil bemerken.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het snelle antwoord. Heeft u verder nog tips voor het kopen van een goede groene/witte thee? Zoals bepaalde (keur) merken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+PLus
http://www.simonlevelt.nl/thee?tea_type_list=123
Amadea
9 jaar geleden
Hoeveel groene thee zit er in deze veel verkochte pakjes groene thee?
Citroen (Jumbo): 76%
Munt (Jumbo): 90%
Groene thee met aroma (Lipton): 99,4% groene thee en 1 gram suiker per 200 ml
Pure groene thee (Pickwick): 100%
Losse groene thee, biologisch (Piramide): 100%
Bron: https://www.gezondnu.nl/dossiers/gezonde-voeding/de-beste-groene-thee-test-de-verschillen-tussen-al-dat-groen Welke pure groene thee je koopt maakt dus niet uit, alleen kan je die met smaakjes/aroma beter in de winkel laten staan.