hoe komt het dat sommige mensen veel effect hebben bij cafeine en ik hellemaal geen ?

sommige vrienden die ik ken drinken koffie of anderen caffeine houdende drank om wakker te worden of te blijven
bij mij werkt dat echt hellemaal niet
zelfs als ik 5 blikjes energie drank drink voel ik niets
is dit een placebo effect bij anderen of verschilt dit per persoon
ik denk zelf aan placebo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Het beste antwoord

Wist je dat het grootste effect van caffeine psylogish is, ik dacht zelfs 80% bij mij werkt het overigens erg goed :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Caffeine kan zelfs averechts werken. Het geeft een tijdelijke 'boost', maar daarna kun je alweer in een 'dip' raken. Net zoals met chocola. Die dip had je waarschijnlijk anders niet gekregen.

Het kan ook zijn dat je er gewoon niet gevoelig voor bent omdat je lichaam het niet 'oppakt'.
Bij sommige mensen werkt bijvoorbeeld de pijnstiller 'Finimal met caffeine' ook niet, en paracetamol weer wel.