waar kan je in Nederland eierlikeur kopen?

Heb een fles van dit drankje uit Duitsland, ik weet dat het in Oostenrijk ook verkocht wordt .
Het smaakt naar advocaat en er staat ook advocaat op de fles maar het is vloeibaarder dus echt een drankje .
Er zit 20% alcohol in .

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
13.4K

Antwoorden (3)

Dunne, vloeibare advocaat is bereid met het gehele ei. Voor een dikke, stijve advocaat worden alleen de eierdooiers gebruikt. Ik neem aan dat ze beide gewoon bij de Gal & Gal te koop zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Nederlandse dikke stijve advocaat waarvoor alleen de eierdooiers worden gebruikt heeft een alcoholpromillage van ongeveer 14 volumeprocent (minder dan 15).
De eierlikeur, die bereid wordt met het hele ei, heeft een alcoholpromillage van minstens 17,7 volumeprocent en is meestal bestemd voor de export. Vanwege het hoge alcoholpercentage mag het in de Nederlandse Supermarkten niet verkocht worden.
Wordt er dus aan u “eierlikeur” verkocht let er dan op dat het alcoholpromillage minstens 17,7% is, liefst een paar procent hoger.

Drank van 15% of meer is sterk-alcoholisch. Onder de 15% is zwak-alcoholisch. Een uitzondering op hierop is wijn (incl. port en sherry). Deze dranken zijn zwak-alcoholisch, zelfs als het alcoholpercentage boven de 15% ligt.

In een levensmiddelenwinkel mogen alleen zwak-alcoholhoudende dranken worden verkocht. Sterke drank, zoals de door u bedoelde eierlikör, mag alleen verkocht worden in een slijterij, maar zelfs Gall & Gall verkoopt het niet. Een optie zou zijn om een slijterij te vragen of zij het voor u willen bestellen.
Het is wel makkelijk zelf te maken
http://www.smulweb.nl/recepten/423205/Eierlikeur

Toegevoegd na 21 minuten:
Op Internet vond ik onderstaande site
Dwersteg Organic Eierlikeur, 20% vol., BIO-gecertificeerd
http://www.finefoods-online.com/dwersteg-organic-eierlikeur-20-vol.-bio-gecertificeerd-de-nl.html

Zij werken vanuit Duitsland en verzenden naar Nederland.
Kan zijn dat er voor Nederland verzendkosten berekend worden.

Toegevoegd na 23 minuten:
De vetgedrukte prijzen zijn excl. BTW.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vandaar mijn extra waarschuwing
Je kan het natuurlijk ook altijd zelf maken:

Ingrediënten:
4 eigelen
1/2 vanillestokje
250 gr. suiker
1/4 liter slagroom
1/8 liter cognac of weingeist

Bereidingswijze
De slagroom en vanille opkoken en af laten koelen. De eigelen met suiker schuimig roeren en druppelsgewijs de afgekoelde slagroom erdoor roeren. Tot slot weingeist of cognac toevoegen.