Hoe kan het dat als ik gedronken heb, ik moeilijk/niet vast slaap, maar mijn vrienden niet?

ik heb gemerkt dat als ik niet zo heel veel gedronken heb ik niet vast slaap en als ik stevig gedronken heb het allemaal heel erg draait voor mijn ogen en het lastig is om in slaap te vallen. Vrienden die ongeveer dezelfde hoeveelheden hebben gedronken ervaren dit niet of in mindere mate en kunnen goed slapen. Is hier een verklaring voor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uit onderzoek is gebleken dat je slechter slaapt wanneer je alcohol hebt gedronken. Terwijl mensen het idee hebben juist beter te slapen. Dat komt omdat ze dan wel snel in slaap vallen, maar de slaapkwaliteit is vervolgens wel minder. Dit komt overeen met wat jij verteld en is dus heel normaal. Ook is het heel normaal dat je bij overmatig alcoholgebruik slecht in slaap komt, niemand slaapt goed als zn kamer rondjes lijkt te draaien;) Als ik jou was zou ik mezelf niet vergelijken met anderen. Elk lichaam is anders en iedereen reageeert dus ook anders, ook al gaat het om dezelde hoeveelheden. Dus geniet en drink met mate(n) ;)

Bronnen:
Quest

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100