Hoeveel cafeïne zit in cacaopoeder?

Ik drink vaak en graag chocolademelk met cacaopoeder, maar ik wil best graag weten hoeveel cafeïne in 1 schepje cacaopoeder zit. Weet iemand het?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
17.6K
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik zou mij eerder zorgen maken over de kcal en de suikers. Cafeine in chocomelk is verwaarloosbaar.

Antwoorden (1)

Er zit vrijwel geen cafeïne in een schepje cacao. Afhankelijk van de mate van fermentatie en soort boon varieert het percentage cafeïne tussen de 0,1 en 0,5%.
De hoeveelheid cafeïne varieert van 2 tot 7 milligram in een glas chocolademelk van 227 gram; gelijk aan een kopje cafeïnevrije koffie.

Een stuk van 28 gram pure chocolade bevat 5 tot 35 milligram cafeïne, wat nog steeds ver beneden de 75 milligram cafeïne ligt die in een kop oploskoffie van 227 gram zit of de 140 milligram in een zelfde hoeveelheid verse koffie.
SimonV