Nee, dit is onzin!
Als er evenementenbier wordt geschonken, dient dit altijd duidelijk aangegeven te worden! Anders is het oplichting.
Op festivals zoals Lowlands oid, waar ze gewoon Grolsch schenken, is dit ook gewoon de normale Grolsch!

Op één of andere manier is dit fabeltje de wereld in geholpen en iedereen gelooft het.

De 'waterige' smaak kan ook altijd liggen aan de druk, het koolzuur, of het feit dat bier uit een plastic bekertje sowieso nou niet echt lekker is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Evenementenbier is een Nederlandse term voor bier met een lager percentage alcohol dan normaal is. Meestal is dit percentage de helft: 2,5 % in plaats van 5%. Het wordt soms ook kermisbier of festivalbier genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Evenementenbier is een Nederlandse term voor bier met een lager percentage alcohol dan normaal is. Meestal is dit percentage de helft: 2,5 % in plaats van 5%. Het wordt vaak geschonken tijdens evenementen zoals festivals en voetbalwedstrijden in een poging openbare dronkenschap in toom te houden en ordeverstoring door mensen die onder de invloed van alcohol zijn te beperken. Evenementenbier wordt vaak geserveerd in plastic glazen of bekers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt er zit hier minder alcohol in zodat je minder snel dronken wordt.
Ik weet dat van een vriend die hier evenementen organiseert en die heeft dat verteld dat er speciaal bier wordt besteld, geen idee hoeveel percentage er in zit hoor. Maar ik had altijd wel het idee dat het inderdaad wateriger smaakte als normaal uit een flesje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat ze er minder % alcohol in doen door het aan te lengen met water. Voor 2.5% zou je dan de helf water erbij moeten doen. Dat wordt dan geen waterig bier, dat wordt dan gewoon VIES!. De brouwerij zal het proces aanpassen zodat er minder alcohol in het bier zit, zoals bij Buckler...
Niet alleen zit er minder alcohol in,men verkoopt dan ook navenant meer! Zo snijdt het mes van 2 kanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon bier heeft rond de 5 procent alcohol, evenementenbier ongeveer de helft. Gewoonlijk wordt evenementenbier in plastic bekers geschonken tijdens popconcerten en voetbalwedstrijden. Mensen worden daardoor minder snel dronken en ze drogen in de zomer minder snel uit. Door de plastic verpakking is er bovendien geen kans op gevaarlijke scherven. Evenementenbier is makkelijk te maken door water toe te voegen aan het gerstenat. Daarnaast kennen we nog tafelbier, dat vroeger vooral aan jongeren werd geschonken. Volgens de Nederlandse wet mag dat maximaal 4 procent alcohol bevatten.
Bronnen: