Zijn er andere zaden/bessen behalve koffiezaden/bessen, die je tot warme drank kan maken?

Toegevoegd na 15 minuten:
Even een extra toevoeging: Ik bedoel geen theeën, maar warme dranken waarbij een (deel van een) vrucht gebrand wordt, het product daaruit maalt en vervolgens 'zet' (heet water doorperst/overheen laat lopen).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Er zijn verschillende soorten granendranken van gebrande granen zoals spelt of boekweit waar je met heet water een drankje van maakt. Merknamen van gebrande granendranken zijn bv Cereal of Yannoh.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Granen zijn toch geen zaden of bessen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jawel hoor granen zijn wel degelijk zaden
ronron1212
9 jaar geleden
ja dat klopt huvie

Andere antwoorden (1)

Jazeker, namelijk cacaobonen. Daar kan je Xocatl van maken. De bonen moet je eerst roosteren op een vuurtje, dan stuk slaan, mengen met water, en dan je er vervolgens vanille, kaneel, anijs en peper aan toevoegen.
Amadea