Hoe komt het dat Coca Cola Zero veel meer schuimt bij het inschenken dan bijv. de Coca Cola Light?

Toegevoegd na 59 seconden:
En ook veel meer dan de andere Coca Cola varianten?

7 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (1)

Coca Cola Zero bevat meer koolzuur dan Coca Cola Light, waardoor er meer schuim ontstaat bij het inschenken. Koolzuur is een gas dat in water oplost en bij het inschenken vrijkomt, waardoor er schuim ontstaat.
Bronnen:
4 maanden geleden