Hoelang moet je sojamerk opwarmen?

Hoeveel minuten moet je sojamelk opwarmen in de pan of magnetron en op hoeveel graden

Toegevoegd na 1 dag:
Om te drinken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
3.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Waar wil je het voor gebruiken?
Amadea
9 jaar geleden
Te lezen op http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/dranken/mogelijk-sojamelk-verwarmen.108834 gaat het gewoon op dezelfde manier als koemelk.

Het beste antwoord

In de magnetron: anderhalve minuut op 600 watt zou genoeg moeten zijn om een beker melk lekker warm te krijgen. Maar de ene magnetron is de ander niet en tussen de ene en de andere beker zit ook nog wel heel wat verschil (ik houd wel van een lekker grote beker, bijna een soepkom, misschien doe jij een klein kopje).

Wat je in ieder geval kan doen is de melk er een halve minuut in op ongeveer 600 watt, dan even roeren en voelen of de beker al warm is. Zo niet, nog even een half minuutje en dat blijf je doen tot de melk warm is (lepel wel uit de magnetron houden! anders kan de boel gaan vonken!).

In de pan werkt het ongeveer hetzelfde. Melk moet je eigenlijk niet laten koken, dus zet het op het vuur op een niet al te grote pit. Blijf rustig roeren en als je kleine belletjes langs de rand ziet - dus vlak voor het kookt, haal je de melk van het fornuis. Voor een hoeveelheid van één beker melk duurt dit niet veel langer dan een minuutje. Maar ook dit ligt aan verschillende dingen: de dikte van de bodem van je pan, de hoeveelheid melk, de grootte van je vlam...

Blijf er gewoon bij en voel af en toe of het al goed is (een metalen lepeltje er even in en voorzichtig tegen de onderkant van je lip of pols houden, als dat warm is is de melk warm).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt