Ik bestel bier bij de besteldienst van de AH en mijn zoon zit langs mij op de bank bij de bezorging, krijg ik het bier bezorgd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
2K

Antwoorden (2)

Er van uit gaande dat jij 18+ bent, ja, dan wel. Dat is hetzelfde wanneer jij boodschappen gaat doen met jouw zoon, dan kan jij alcoholhoudende drank kopen, maar jouw zoon niet (tenzij ook hij 18+ is).
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat vraag ik me af, dit vermelde Powned:
Supermarkt vreest voor bierbaby Een supermarkt in het gehucht Waspik blijkt ernstige vrees te koesteren voor de verhoogde drankleeftijd. Carina Boll, moeder van een tien maanden oud menneke, werd woensdagmiddag wegens de wetswijziging door een overijverige kassamiep gehinderd in het aanschaffen van blikjes bier. "Zijn die blikjes bier voor uzelf of voor uw zoontje van 10 maanden?", vroeg het meisje achter de kassa de moeder. Het kostte Boll grote inspanningen om het gele vocht toch te mogen kopen, schrijft BN/DeStem. "Ik kreeg van de caissière te horen dat ze die niet aan mij mocht verkopen. ‘U heeft een minderjarige bij u, u zou het voor hem kunnen kopen’, wees ze naar mijn zoontje. Nou het enige wat Rein drinkt is toch echt alleen melk en water!", aldus de verontwaardigde Waspikse. De bedrijfsleider van de Plus te Waspik moest lachen toen hij van het incident vernam. "Is dat zo? Ja, dat gaat wel erg ver. Maar de nieuwe regels verplichten ons nou eenmaal om iedereen die een minderjarige bij zich heeft te vragen voor wie de alcohol gekocht wordt. Dat zijn de regels, het overtreden kan je een boete opleveren van 1.300 euro. Daar zitten wij niet op te wachten."
Ivana
10 jaar geleden
Zo gauw je hier boodschappen gaat doen met minderjarige kinderen (net uit school gehaald en even door naar de supermarkt) krijg je geen alcoholhoudende dranken mee. Te gek voor woorden.
jc54
10 jaar geleden
Dus.....je zet je kind bij het brood (of ergens anders), je gaat met je drank langs de kassa, en je roept dan je kind bij je.....
Ivana
10 jaar geleden
Ja, zo moet dat. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou het tijdens schooltijd kunnen laten bezorgen ??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet juist. Het bier mag niet worden afgeleverd wanneer er een persoon jonger dan 18 in de buurt is. -1
Ja want je bent 18 of ouder naders kan je niet bestellen via de AH webshop.
Zorg er alleen wel voor dat degene die de boodschappen aanneemt ook 18 jaar of ouder is en zich indien nodig kan legitimeren. Anders kost het je 10 euro.
(artikel 3 derde alinea)

Toegevoegd na 56 seconden:
"naders" moet natuurlijk "anders" zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet juist. Het bier mag niet worden afgeleverd wanneer er een persoon jonger dan 18 in de buurt is. -1