Bevat vitaday coolbest echt abh van 10 vitaminen?

Op de verpakking staat dat 1 glas coolbest vitaday 100% van de aanbevolen hoeveelheid vitaminen bevat. 10 vitaminen, van vitamine C tot B12.

Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.6K

Het beste antwoord

Nee, 200 ml bevat maar 1mcg B12, terwijl tegenwoordig in Nederland de ADH voor B12 2.8mcg is, bijna 3 keer zoveel dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Normaal zou dat moeten waar zijn ! Ze mogen namelijk geen valse gegevens plaatsen en nog minder in de voeding.Wel alles lezen ( klein lettertjes ) .En bij mijn persoonlijk weten zou dat drankje toch geen goede smaak kunnen hebben dan .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in elk geval i.d gevaarlijk .Op volgende site staat ook wat te lezen .Met vitaminen wordt veel geknoeid ook .Voorzichtig zijn blijft toch de boodschap. http://www.lenkei.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het verboden is om claims die niet waar zijn erop te zetten, wil alleen niet zeggen dat het niet gebeurt. Het gebeurt regelmatig dat fabrikanten een claim van de verpakking moeten verwijderen, en tót die tijd heeft het dus wel in de winkel gelegen mét die claim erop.
De verpakking van CoolBest VitaDay voldoet aan de meest recente ADH eisen van vitamines. Voor B12 is dit 2,5 ug per dag. De info op de website klopt helaas niet met de werkelijke waarden (te vinden op iedere verpakking) en zal binnenkort aangepast worden.

Het is inderdaad niet mogelijk een claim te maken als deze niet juist is onderbouwd, daar wordt altijd streng op gecontroleerd.