Uit welke brouwerij komt bier van het merk LAGER?

Door welke bierbrouwerij wordt het merk LAGER (AH-huismerk) gebrouwen?

Alvast dank.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
6K

Het beste antwoord

Dat wordt gemaakt door Bavaria. Maar dat betekent niet dat het hetzelfde is als Bavaria.
bamibal
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het bier met het huismerk van AH wordt gebrouwen in de brouwerij Bavaria in Lieshout. Lager bier is een bepaalde biersoort en dus geen merk. Er zijn vele biersoorten zoals het bekende Pils bier, het sterke bokbier, witbier, het Trappistenbier en noem maar op. Elk bier heeft zo haar eigen manier van brouwen en haar eigen ingrediënten en krijgt zo een eigen smaak en daarbij behorende naam.
Lager bier is bijv. makkelijker te brouwen dan pilsener bier, omdat pilsener zeer hoge eisen stelt aan het brouwwater. Het heeft zo'n 5% alc. en smaakt zoetig of neutraal als het een goudgele kleur heeft. Je hebt echter ook lager bier met een donkere tot amberkleurige kleur en dit smaak meer naar mout en is ook zoetig.
Pilsener bier smaakt meer naar hop en dat maakt hem minder zoet van smaak en wat meer bitterfris.
amc