is het erg als ik al op mijn 17e 30 bier per week drink, verddeld over 2 dagen ong?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
2.1K

Het beste antwoord

Wellicht niet "erg" wanneer je verder geen rare en nare dingen uithaalt in je intoxicated time. Ongezond wel uiteraard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Das heel erg
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lijkt me niet gezond
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
30 druppels is niet erg, maar 30 kratjes lijkt me wel erg erg!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gezond is het niet. Er wordt niet voor niets een campagne tegen gevoerd. Het kan hersenbeschadiging veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel erg, want zó jong al zo verslaafd... 30 bier per twee dagen is ook voor een volwassene zeer ongezond, laat staan voor iemand die nog niet volledig is uitgegroeid, ook niet qua hersenen. Dat gaat niet goed, als je zo doorgaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij zegt niet 30 bier per 2 dagen. Dat zou echt ziek zijn. Dit is ook erg ongezond daar niet van.
Lijkt me wel, je kunt nu al niet eens meer een foutloze vraag stellen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen die langdurig veel drinken gaan minder goed functioneren op het werk, in hun relatie en ook lichamelijk en geestelijk. Ontslag, werkloosheid, echtscheiding, dakloosheid, en lichamelijke ziekte (levercirrose, onevenwichtige voeding, organische psychosyndromen waaronder het Syndroom van Korsakov) komen veel voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel gezond is het niet, maar je bent ook bepaald niet de enige die zoveel drinkt op die leeftijd. En de vorige generatie die dat deed, is toch grotendeels goed terechtgekomen.

Ga er wel een beetje bewust mee om: als je in het weekend zoveel drinkt, is het bijvoorbeeld verstandig om niet óók nog doordeweeks op een terrasje biertjes weg te tikken. Af en toe een detox-weekje van helemaal niet drinken kan ook geen kwaad.

En: een periode 'feesten' op jouw leeftijd is prima, maar besef dat er een moment komt dat je niet meer zoveel kán drinken als je meer verantwoordelijkheden krijgt.

Let ook nu al op dat het drinken je niet belemmert in je dagelijks leven, bijvoorbeeld omdat je door de kater op maandagochtend minder presteert op je werk/school, of dat je andere activiteiten laat schieten om te kunnen drinken of om je roes uit te kunnen slapen. Als dat gebeurt, worden de nadelen van drinken groter dan de voordelen. Bovendien: 's Avonds een vent, 's ochtends een vent!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vind het juist heel stoer! ga zo door!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mee eens. Ik geloof trouwens ook niet dat het er 30 zijn. Zal meer in de trant van 7 a 10 per dag zijn dus 20 max.
als je al praat over 30 (glazen) bier maakt de leeftijd ook niet zo veel verschil meer.
Het is voor een 17-jarige erger dan voor 60-jarige enkel en alleen omdat de 17-jarige nog een heel leven voor zich heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leppiekop,

verddeld? Alcohol is een serieus probleem in Nederland, helaas is het ook algeheel geaccepteerd. 80% van de mensen drinkt af en toe eens een glaasje, 10% drinkt nooit, en 10% heeft echt een probleem.

30 bier in een weekend is rijkelijk veel. Doe je dat 1x per jaar, dan zou ik zeggen "Ach joh, dat moet een keer kunnen". Maar doe je dat iedere week, dan ben je hard op weg naar de 10% die echt een probleem heeft. En stoppen met drinken is nog moeilijker dan stoppen met roken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
15 pilsjes op een vrijdagavond en 15 op een zaterdagavond? Lijkt me redelijk normaal voor iemand van jouw leeftijd. Vooropgesteld dat je 't aankunt en niet dronken wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dronken zal je er sowieso van worden... Dat mensen het normaal vinden is matig tot redelijk sneu te noemen
Sorry maar ik moet iets minder genuanceerd zijn. Mijn vader is aan de gevolgen van alcoholverslaving overleden.

Als je nu al zoveel bier drinkt dan ben je hard op weg om kansloos alcoholist te worden. Niks stoers aan...

Mja, kennelijk mag je niet betuttelen in Nederland dus doe maar waar je zin in hebt en niet op je omgeving letten. Je komt jezelf nog een keertje tegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je al kijkt naar het feit dat hij het in 2 dagen doet (vrijdag & zaterdag lijkt mij) lijkt me een verslaving nog wel verder weg. Daar komt ook nog bij dat ik er geen bal van geloof dat ie er 30 drinkt, en zeker niet elke week.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het feit dat hij er mee bezig is, biedt enige hoop.
Nou aan het feit dat je zegt elke week in twee dagen 30 bier te drinken, kan ik zien dat je het tijdens/voor uitgaan doet. Daaruit kan ik weer concluderen dat 30 overdreven is, en ik je dus ook niet geloof.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom drink je maar 2 dagen in de week? Er zijn toch veel meer avonden in een week?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is zeker redelijk veel en bepaald slecht voor je gezondheid. Maar goed je bent jong en je drinkt wat. Belangrijker is dat je jezelf eens afvraagt waarom je zoveel drinkt. Als het antwoord iets in de zin is van: dat je zonder het uitgaan/feestje minder of niet leuk vind; moet je misschien toch eens gaan nadenken of het niet een probleem is.
Jezelf een keer volgooien is nog tot daar aan toe (niet gezond maar goed; de meeste mensen weten wat een kater is en dat is ook niet voor niks). Iedere week tanken kan gemakkelijk voor lever problemen zorgen als je dat langer volhoud.
De meeste mensen overigens gaan vanzelf minder drinken als het stoere er af is.
Lijkt me overigens weinig aan om iedere week zat te zijn. Je wordt er ook niet charmanter door (al denk je van wel).

Drink wat je lekker vind, niet omdat het stoer is of alleen maar om zat te worden. Als je maatjes lam zijn en jij niet kan je veel gemakkelijker op de versier toer gaan met de concurrentie uitgeschakeld :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Leppiekop;

Iedereen heeft zijn eigen perceptie op alcoholgebruik, dus ik vind het niet op zijn plaats om jouw consumptie aan mijn gedrag af te meten. Belangrijk is dat je dit niet continu doet, dus tenminste enkele dagen per week niet drinkt. En je moet er op letten dat je ook zonder kunt, want verslaving ligt altijd op de loer. Maar of het erg is? Minder is gezonder, maar ik was dertig jaar geleden ook niet veel beter en ik ben nog steeds gezond, niet verslaafd en functioneer sociaal gezien volkomen normaal. Denk ik.