Wat is een goed alternatief voor bier op een avondje uit?

Ik heb het niet zo met bier. Voor mij is het gewoon bitter water. Dus vroeg ik me af of er nog een ander alcoholische drank is dat ongeveer net zo duur is als bier, dus niet een whiskey-cola of iets waar je meteen minstens 5 euro aan kwijt bent.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus ik mag niet vragen, maar geld en tijd verspillen door alles maar te bestellen? Ik snap niet echt waar je je druk om maakt. En nee, ik zit toevallig niet elk weekend in een kroeg.

Het beste antwoord

Ik denk dat je een doel wil bereiken met weinig geld...
Dit terzij.
Wijn, PSV dranken en sterk zijn ook vies.
cocktails duur enz. dus terug naar bier er is ook zoet waterachtig en zuur ahum..

Neem een flesje Quadruppel van leffe zoet en smaakt als wijn of een kanon van grolsch.. kijk uit 12%

Moederoverste tripelbier ook erg goed en ZOET. 1 telt voor 2 (prijs 2,75) ben je student...?...

Zotte bier en Piraat bier! als de kleur maar helder is!
donker is smaakloos bitter.. helder is zoet en smaakvol, let wel op geen enkel maar tripel, dubbel is knudde.

als je nog vragen heb ik hoor het wel er zijn ook genoeg drankjes die ik je af kan raden 60%...

nog iets koop een tripel of quadruppel a minder dan 5eu kijk naar het etiket en drink op de geadviseerde temperatuur en die is niet 5 graden! dan drink je te snel 8 tot 12 graden doet je langzamer drinken met even veel rendement en veel meer zoete smaak zonder bitter.

Rendement hoger meer smaak geen bitter en langzamer drinken. suc6

Toegevoegd na 5 minuten:
toevoeging: als ik je vraag goed begrijp en je wil genieten neem tripel geen dubbel of enkel bier ;)
niet bitter maar smaak vol en niet zuipen maar drinken, geniet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

13 jaar geleden
Een wijntje of gewoon een vruchtenbiertje smaken heel anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vruchtenbiertje is ook een goeie. Een witbiertje of een mexicaans biertje heeft ook een heel andere smaak. Budweiser smaakt heeft een veel mindere (waterige) smaak. Al zijn de speciaalbieren vaak wel duurder dan een gewoon pilsje van de tap.
Wijn (wit of rood) of apfelkorn. Kleine glaasjes sterke drank zal wel niet de bedoeling zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rode port, moet je wel van houden. Of een lekkere rosé.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is er niet.
Bier is doorgaans de goedkoopste alcoholische drank.
Je kan natuurlijk ook gewoon fris drinken en tussendoor misschien eens een duurder drankje dat je lekkerder vindt dan bier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens bier met cola, zo heb ik heel veel kroegen en festivals overleefd.
13 jaar geleden
Kersenbier. (het enige bier dat ik lust).
Een glas jus d'orange met een glaasje jenever erdoor.(is misschien duurder dan een biertje?)
Een glaasje likeur. (idem?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lust ook geen bier blll.Wat ik ook vaak neem is een wijntje en daar een flesje sparood bij bestellen lekker hoor, of een bessen ook lekker en ook niet duur.En het drinkt heelijk weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
strongbow cider, erg lekker en fris.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens een beetje rode wijn,en de rest aangevuld met cola.
In Nederland wat onbekend maar in hongarije drinken ze dat heel veel.
De wijn is rustgevend en de cola pept je een beetje op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik drink zelf een wit wijntje of cider (soms ook breezer)