Hoeveel alcoholische drank moet iemand op drinken wilt die het bewust zijn verliezen of erger nog in coma raken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
6.6K

Antwoorden (3)

Dat hangt heel sterk af van leeftijd, gewicht, gezondheid en het tijdsbestek waarin je drinkt.

Iemand van 14 die in een half uur een halve fles wodka naar binnen giet, zal gegarandeerd een alcoholvergiftiging oplopen. Neemt hij een hele fles in een half uur, dan vrees ik dat hij in coma zal raken.

Maar iemand die ouder is en een groot en sterk lichaam heeft, zal vele malen meer moeten drinken om daadwerkelijk in coma te raken.

Vaak is coma een gevolg van langdurig te veel alcohol drinken, waardoor de lever het op den duur niet meer trekt en dan zal op een dag bij een overdosis je lichaam het opgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verschilt sterk per persoon, daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Ik raak zelf bijvoorbeeld heel snel aangeschoten maar wordt nooit dronken en al helemaal geen bewustzijn verlies. Maar andere zijn na vijf bier al lam en dan hoeft er nog maar een klein beetje bij voordat het ,licht uit gaat. Belangrijk is dus om je eigen grenzen te kennen en goed te luisteren naar je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er van af hoe sterk, groot, zwaar iemand is en vooral natuurlijk de leeftijd, hoe jonger de leeftijd deste eerder een alcoholvergiftiging.