Vrachtwagenchauffeurs die lange afstanden rijden en zwaar werk verrichtende arbeiders in Thailand dronken sinds de zeventiger jaren van de vorige eeuw Krating Daeng, omdat dat een oppeppende werking heeft. Dit drankje was bedacht door Chaleo Yoovidhya. De Oostenrijker Dietrich Mateschitz was in 1982 voor een tandpastabedrijf op zakenreis in Thailand en kreeg het aangeboden. Hij merkte dat het hielp tegen zijn jetlag. Toen hij later dat jaar in een bar in Hong Kong zat kwam hij op het idee om het drankje te introduceren op de westerse markt. Zo kwam in 1984 Red Bull op de markt. De betekenis 'rode stier' geldt voor beide dranknamen.
Amadea
10 jaar geleden
Omdat men er achter kwam dat als je 7 geconcentreerde koppen koffie in één blikje doet met 11 klontjes suiker ( jawel!!), dat dat een kick geeft; mensen kunnen dan nog net iets verder functioneren, hoewel het roofbouw is; maar dat weet de klant dan weer niet. Helaas is die stimulans redelijk kort en blijft eigenlijk alleen de dikmaker achter om het zo te zeggen. Voor de fabrikant is het een ongelooflijke goudmijn.