kan ik de melk nog drinken als hij net 2 dagen over de datum is?

hij ruikt verder goed niet zuur ofzo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
51.5K

Het beste antwoord

Tja, toen ik bij Campina werkte verklaarde ze me daar ook voor gek. Toen heb ik eens nog melk gedronken van een pak dat een maand over datum was.
Het pak was nog nooit geopend en had al die tijd in de koelkast gestaan.
Het is simpelweg kijken, ruiken, een beetje in een glas schenken, op temperatuur laten komen om het vervolgens te proeven.
Als het er niet vlokkerig uit ziet, niet zuur ruikt, en uiteindelijk niet zuur proeft is er niets aan de hand en kan je het dus gewoon opdrinken.

Op temperatuur laten komen voordat je het proeft is wel belangrijk, anders verdooft de kou je smaakpapillen...

Ik heb overigens nooit meer een pak gehad dat zolang bewaard kon blijven, het zal wel een superkoe zijn geweest ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De beste 'proef' die ik ken : zet een kopje koffie, en giet er direct een scheutje melk in. Als het 'draadjes' maakt, is de melk niet meer goed, anders kan je hem nog gewoon drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo check ik het ook inderdaad, je merkt het meteen. In sommige gevallen moet je een nieuw kopje koffie zetten, maar in veel gevallen is de melk nog gewoon goed.
Tuurlijk kun je die dan nog drinken.
Je ruikt het echt als hij niet goed meer is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de melk gewoon goed gekoeld bewaard hebt is er niks aan de hand.
Zodra deze zuur ruikt of vlokkerig wordt kun je deze beter weggooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal verschil kunnen maken, of het pak al open was, of nog dichtzit. Als het pak al dagen open was zou ik het niet meer drinken. Sterker nog, zo`n pak gooi ik twee dagen voor het aflopen van de houdsbaarheiddatum al weg, om dat ik het dan gewoon niet lekker vers meer vind smaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat..
Maar ik kan niet voor de consequenties instaan.

Als je een slechte weerstand hebt, kun je hier aardig ziek van worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een slok. Als het niet smaakt, dan is het niet goed meer. Kans dat je ziek wordt van één slok slechte melk is nihil.

Wat wij vaak doen met melk waarvan we niet zeker weten of het nog goed is: we koken er pap van.
Beetje custard (of griesmeel) erbij, wat suiker, wat rozijnen et voila, heerlijke pudding.