Kan je ook de blaadjes en takjes gebruiken om the te maken en ook de uitgebloeide bloemetjes (zaadstengels)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
Amadea
10 jaar geleden
Van welke plant?

Antwoorden (1)

Thee maak je van de jonge bladeren van een theeplant. De knoppen kunnen ook gebruikt worden.

De rest van de theeplant gaat niet in de thee, je kunt de zaden wel gebruiken voor cosmetica.

Als je er andere dingen in gaat doen maak je er meer een kruidenthee van maar dat doe je niet met de takken en de zaden van de theeplant.