Als je slush puppie maakt moet je het met een blender blenden kan het ook met een staaf mixer??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
2.8K

Antwoorden (3)

Een slush puppie wordt gemaakt met ijs. Een staafmixer is niet bedoeld om ijs te "crushen". Hiervoor moet je een geschikte mixer hebben die dat wel aankan.

Hopelijk ben je geholpen hiermee ;)
10 jaar geleden
Het kan zelf zonder staafmixer. Als je geen blender hebt, kun je de cola alvast in de beker doen. En de beker voor 5-6 uur in de vriezer leggen. Als het ijs vast zit, laat het dan even afkoelen tot dat het mogelijk is het met een vork te pletten. Zodra je dat gedaan hebt, is je slush puppy klaar!

Andere tip, plet eerst het ijs door het in een plastik zak te steken en met een zwaar voorwerp het wat fijner te maken. Nu kan je perfect met een mixer aan de slag.

Voila zo makkelijk is het!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dit zal niet gaan met een staafmixer. Alleen als je al geen echte ijsklonten meer hebt zal dit lukken. Het best doe je een glas cola bijv. in de blender, doe er wat ijsblokjes bij en maak het in de blender fijn. In een minuut is het klaar.
Als je geen blender hebt dan doe je de cola alvast in een beker en zet hem in de vriezer. Wacht niet totdat alles bevroren is, haal hem op tijd eruit.
Als het ijs vast zit laat je het even buiten de vriezer staan totdat je het ijs kunt fijnmaken met een grote vork of je zet er dan de staafmixer even in.
Ook kan je de ijsklontjes van te voren iets kleiner maken door ze in een dicht gemaakte plastic zak of theedoek te doen en te crushen door er met een hamer op te timmeren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel dan wel gewone ijsblokjes van water en geen bevroren drank. De fijngemaakte ijsblokjes doe je bij de siroop/limonade o.d.
amc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
U geeft precies hetzelfde antwoord als ik, alleen zegt u in het begin dat het niet gaat met een staafmixer, en op het einde lukt het dan weer wel.
Raar!
amc
10 jaar geleden
Het gaat ook niet met een staafmixer als je de ijsblokjes met de vloeistof in een beker hebt en je wilt een slush-puppie maken.
Het gaat echter wel als je eerst wat voorbereidt door de ijsblokjes éérst fijner te maken. Dat heb ik verder voldoende uitgelegd.