Ga ik dood van bedorven water?

Hallo, ik heb water gedronken uit een flesje die al een week in me tas zat. Maar t stonk heel erg, ik ben nu heel erg bang dat ik dood ga. Kan iemand me helpen? Moet ik de dokter bellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
13.8K

Antwoorden (2)

Daar zul je zeker niet dood aan gaan. Helemaal fris zal het water niet mee geweest zijn, maar na een week in een afgesloten flesje is het water niet zodanig verontreinigt dat het schadelijk is.
Waarschijnlijk ga je er helemaal niets van merken. Het kan zijn dat je een beetje een rommelende buik van krijgt.
In het ergste geval zal het net zoiets zijn als voedselvergiftiging. Dan heb je flink last van je buik en eventueel diarree en of overgeven. Ook dat is niet ernstig. Dat is gewoon je lichaam dat flink aan het werk is om alles er uit te werken.
Zorg dan dat je flink (vers) water drinkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zuiver water kan niet bederven aangezien het calorievrij is. Het heeft dus geen voedingsbodem voor bacterie of schimmels. Toegevoegde stoffen kunnen wel bederven en het zo laten stinken. Daarom denk ik dat het eerder gaat over een verontreinigde hals dat je meestal ruikt nadat je gedronken hebt.
Als het om een flesje gaat waar je zelf al wat uit gedronken hebt., zul je er , ook als het al een week in je tas zat, niet dood aan gaan, en vermoedelijk zelfs niet ziek worden, want het zijn je eigen bacteriën uit je eigen mond die zich er flink in vermenigvuldigd zullen hebben.

Een aantal jaren geleden was er een onderzoek naar het steeds bijvullen van flesjes wat mensen doen, en die watertjes bleken doorsnee de kwaliteit van slootwater te hebben. Toch worden normale gezonde mensen er niet ziek van.

Dat risico loop je pas als er uit gedronken is door iemand die ziek was. Maar dan nog zal het niet veel ernstiger zijn dan een verkoudheid.

Je hoeft er dus zeker niet mee naar de dokter.