Hoe kun je veel koffie drinken compenseren?

Ik drink vrij veel koffie (5 a 6 koppen per dag). Nu heb ik begrepen dat koffie niet al te goed voor je is. Je zou er bijvoorbeeld een droge huid van krijgen. Wat is waarheid, en hoe kun je de koffie compenseren?

ps. aub niet antwoorden dat ik minder koffie kan gaan drinken, want dat is geen oplossing voor mijn probleem, aangezien ik gewoon graag koffie drink.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Het beste antwoord

Ik begrijp dat je vind dat koffie ongezond voor je lichaam is, maar dat je niet zonder wil.

Om je lichaam toch te verwennen, zou ik zeggen... neem iedere dag een extra stuk fruit, laat af en toe het vlees bij het avondeten achterwege, wat minder vaak naar de snackbar. De trakteert je lichaam iedere keer dat je zoiets doet. Dit compenseert gevoelsmatig je grote koffie-inname.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je dat veel noemt, ik drink 11 tot 12
maar ook veel water
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
water drinken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je wilt het compenseren, maar wil niet minder koffie drinken? Dan moet je je gewoon geen zorgen maken, en koffie blijven drinken ... Maar je zou eens kunnen beginnen met caffeinevrije koffie te drinken (af en toe). Als het een koffieverslaving is, kom je er zo wellicht langzaam vanaf (hoewel gewoon stoppen vaak veel beter en zeker sneller werkt).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou me hier niet zo druk over maken, zoveel is het niet wat je per dag drinkt. Zonder koffie loopt bij mij de motor niet. Ik drink maximaal 6 mokken per dag, wel cafeïnevrij anders krijg ik hoofdpijn en ik slaap er ook niet minder om.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van Nescafe de cafeïne vrije variant! Die is goed te drinken en daarbij ook beter voor je gezondheid! :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je oren niet naar fabeltjes laten hangen, dus eerst vragen naar onomstotelijk bewijs (liefst dubbelblinde onderzoeken) en zolang gewoon lekker koffie blijven drinken. Een droge huid heeft volgens mij andere oorzaken. Roken is wel slecht voor je huid, beken ik met pijn in het hart.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel water drinken