Laatst vulde ik een glas rode wijn aan met een scheut wijn van een ander merk. Iedereen keek vreemd. Wat is er mis mee?

Waarom zou de combinatie slecht smaken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Elke wijn heeft zijn eigen characteristieke smaak, geur etc. Door je wijnen te mengen geef je eigenlijk aan dat je het werk van de wijnmaker, die probeert alles zo gebalanceerd moeglijk te krijgen, nutteloos vind. immers, je mixt de ene smaak met de andere. De indirecte conclusie van veel mensen is dat je geen idee hebt wat je drinkt, en dat het voor jou niet uit maakt of je een 1 euro ALDI wijn of een 35 euro gran reserva drinkt.

Ik was ooit in een Turks hotel, en als je daar rosé bestelde, kreeg je witte en rode wijn gemengd! Hahaha... Maar om op je vraag terug te komen, tuurlijk kun je het mengen, en waarschijnlijk is het resultaat prima drinkbaar, maar echt bevordelijk voor de wijnsmaak is het natuurlijk niet.

Ik denk dat de combinatie absoluut niet slecht hóéft te smaken. De redenen waarom het over het algemeen weinig zal gebeuren hebben de andere antwoorden al kenbaar gemaakt, maar ik denk dat het als niet- wijnkenner of uitgesproken liefhebber, heus niet uitmaakt.

niks hoor

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100