Wat is een vervanger voor citroensap en vodka? Citroensap schijnt erg slecht te zijn voor de tanden

Ik lust graag citroensap met vodka. Lekker veel citroensap. Ook citroensap met water. Ik ben als het ware verslaafd aan citroensap. Nu lees ik op internet dat citroensap erg schadelijk is voor je tanden, zoals alle zuren?? Wie weet er een vervanger voor citroensap, maar dat wel goed is voor de tanden? En dat liefst hetzelfde smaakt... ? zijn alle zuren slecht voor tanden??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Het beste antwoord

Alle zuren zijn inderdaad slecht voor de tanden. Kalkhoudende stoffen (zoals tanden) lossen op in zuren. Een idee zou misschien zijn om na het drinken van zure dranken wat water te drinken zodat het niet in de mond blijft hangen.