Hier zijn de ingredienten:
Mengen en je bent klaar =)

Flavoring
3.50 mL Orange oil
1.00 mL lemon oil
1.00 mL nutmeg oil
1.25 ml cassia (cinnamon) oil
0.25 mL coriander oil
0.25 mL neroli oil (similar to petitgrain, bergamot, or bitter orange oil)
2.75 mL lime oil
0.25 mL lavender oil
10.0 g food-grade, NOT ART-GRADE gum arabic (thickener)
3.00 mL water
Concentrate
5 mL flavoring
17.5 mL 75% citric acid or phosphoric acid
2.00 L water
2.00 kg granulated white sugar
2.5 mL caffeine (optional as it won't change taste of drink)
30.0 mL caramel color

Toegevoegd na 7 minuten:
Hier een filmpje in het Nederlands: http://www.willemwever.nl/uitzendinggemist/serie-20-2011/aflevering16810/hoe-maak-je-echte-cola
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn de ingrediënten maar hoe moet je het maken,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flavoring 1Mix the oils together.
Ads by Google
water bottle Safe, Effective, Glass Packaging Solutions To Suit The Global Market
GlassIsLife.com
2Add gum arabic and mix completely.
3Add water and mix well. For this step, use a hand mixer or blender to thoroughly mix together.
4The flavoring can be made in advance and stored for use later. Place in a sealed glass jar and place in the refrigerator or keep at room temperature. When stored, the oils and water will separate. Just mix again before use. When used, the gum arabic will keep things together.
Concentrate 1Mix 10 mL of flavoring with the phosphoric or citric acid.
2Mix the water and sugar and, while mixing, add caffeine if desired. Make sure that the caffeine is completely dissolved before moving on to the next step.
3Pour the acid and flavoring mixture slowly into the water/sugar mixture (adding acid to water reduces the risk of acid splashes compared to the other way around)
4Add caramel color and mix completely.
Soda 1Mix two parts of concentrate with five parts water. In other words, however much you use of the concentrate, use two and a half times as much water.
2Carbonate the beverage. There are a few ways this can be accomplished:
Carbonate the beverage yourself,
Mix soda water directly with the concentrate, instead of water in the previous step, or
Use a soda fountain that will combine the concentrate with carbonated water at the tap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we zijn in nederland he ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, maar het legt je uit hoe je cola maakt toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En er staat een filmpje in het Nederlands bij waarin ook uitgelegd wordt hoe je 't maakt.

Andere antwoorden (1)

In Coca-Cola zitten enkele essentiële oliën en het is de manier waarop je die mengt die voor de unieke smaak van de drank zorgt. Die mix staat voor het geheime ingrediënt, dat 'Merchandise 7X' genoemd wordt en slechts één procent van de formule zou uitmaken.

Het recept hoe je Coca-Cola maakt:
* 9,5 liter water
* 4 ons gemalen cocabladeren
* 3 ons citroenzuur
* 1 ons cafeïne
* 30 pond suiker
* 1 liter limoensap
* 1 ons vanille-extract
* 1,5 ons caramel

Merchandise 7X
(2 ons van dit mengsel voor 9 liter siroop):
8 ons alcohol
sinaasappelolie 20 vingerhoed
limoenolie 30 vingerhoed
muskaatnootolie 10 vingerhoed
korianderolie 5 vingerhoed
kaneelolie 10 vingerhoed
oranjebloesemolie 10 vingerhoed

Toegevoegd na 6 minuten:
Coca-Cola doet u graag geloven dat het succes te danken is aan het geheime recept, waarover de wildste geruchten de ronde doen. Maar het enige echte geheime recept, dat is de mengeling van mysterie, traditie en reclame. Veel reclame, slimme reclame. Er wordt in Atlanta zelfs een speciaal museum aan gewijd. Al in 1901 gaf het bedrijf meer dan 100.000 dollar uit aan marketing. Om u een idee te geven: een cola kostte toen 5 cent.