waarom zit een-kops thee altijd in een envelopje en thee voor een hele pot niet?

een-kops thee zit altijd netjes in een envelopje in een doosje. echter de thee voor een grote pot thee niet. wat is hier de gedachtengang achter? van mij mag de een-kops thee net zo goed zonder envelopje in het doosje, scheelt iedere keer weer dat gepeuter.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Antwoorden (2)

Dat is gedaan, omdat zo'n envelopje gewoon leuker staat. De meeste mensen schotelen hun gasten, die een kopje thee hebben besteld, zo'n envelopje voor, zodat ze het zakje daarna zelf in het kopje kunnen hangen en dus ook zelf kunnen bepalen hoe sterk ze de thee willen hebben.

Een pot thee wordt echter meestal in de keuken gezet en de gast ziet dus niet of het theezakje uit een envelopje komt of niet. Er is dus geen reden voor een extra leuke verpakking in dit geval.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ maar ook kun je beter kiezen uit envelopjes dan uit zakjes, de naam moet dan wel heel erg klein op dat labeltje.
Ik denk dat het met de horeca te maken heeft. In de horeca worden over het algemeen geen potten thee gegeven (tenzij je een groeps-arrangement hebt of een high-tea). Aangezien de koppen dan per stuk gegeven worden is het natuurlijk veel netter om deze ook per stuk te verpakken zodat je ze mooier kunt aanbieden aan de klanten. (Ook voor thuis wel makkelijk).