Wat voor mogelijkheden zijn er om losse thee in een grote thermoscan van twee liter te laten trekken?

Een thee-ei werk niet omdat de thermoscan dan niet dichtgaat en het water dan afkoelt.

7 jaar geleden
in: Dranken
2.8K
ronron1212
7 jaar geleden
Het ei aan een touwtje en dan kan de fles wel dicht klaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een metalen staaf en een sterke kleine magneet vis je een thee-ei er makkelijk uit. Touw wordt nat en vies.
Een kant en klare uitschuifbare magneet of magneet pen kan niet goed schoongemaakt worden. Als de deksel in de thermoskan geschikt is kan je daar een magneet in maken. Op de kop houden en het ei blijft aan de deksel plakken.

Antwoorden (3)

De lekkerste oplossing is: doe twee liter kokend water in die isolatiekan. Per kop thee die je inschenkt doe je twee theelepels losse thee in een theezeefje, hou dat boven de kop of het glas en schenk er het hete water doorheen. Zeefje even leegschudden boven een bakje of schaaltje en voor de volgende kop opnieuw vullen.
Amadea
7 jaar geleden
Er zijn van die ei-achtige dingen maar dan eerder als een lepel.
Als de schenktuit van de thermos groot genoeg is, dan kan je zo'n lepel erin doen.

Ik weet echter niet of dat voor de binnenkant van de fles goed is.
7 jaar geleden
Van organza (stof) kun je zelf theezakjes maken. Doe er een dun touwtje aan dat wel tussen fles en dop kan zitten, of als zelfs dat te veel is maak een stevig lusje aan het zakje en vis het met een haaknaald weer uit de thermosfles.

Je kunt natuurlijk ook gewoon het thee-ei met kettinkje en al in de thermoskan gooien, zodat er niets tussen fles en dop zit. En dat er dan met een haaknaald (of dun touwtje) weer uit halen.

Overigens snap ik het probleem niet helemaal. Je moet de thee wel heel erg lang laten trekken voordat het water zover is afgekoeld dat het geen heet theewater meer is. Als je de thee een aantal minuten laat trekken, is het helemaal niet erg als ondertussen het water afkoelt van 100 naar 90 graden. Uiteindelijk zul je de thee nog veel verder moeten laten afkoelen voordat het echt drinkbaar is.
7 jaar geleden
Annswers
7 jaar geleden
Dank je wel voor je tips! Het probleem is dat ik de thermosfles niet kan indrukken als de dop er niet op 'geklikt' is.
Inekez1
7 jaar geleden
Bedoel je met 'indrukken' dat je de thee dan niet kunt uitschenken? Maar je wil toch pas uitschenken als de thee goed is getrokken? Als de thee voldoende heeft getrokken, haal je het thee-ei (of wat dan ook) er uit, dan kan de dop er goed op en dan kun je thee uitschenken. Thee trekt in een paar minuten, het is nergens voor nodig om de theebladeren in de thermoskan te laten hangen. Bij kruidenthee kan het geen kwaad, maar voegt het ook niets meer toe. Bij zwarte thee wordt het er alleen maar minder lekker van als de theebladeren te lang in het water hangen.