Hoe maak je aan boord van een reddingsboot zoet water (drinkwater) als je beschikt over een destillatie apparaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (1)

Destillatie is het scheiden van stoffen door gebruikt te maken van het verschil in kookpunt.

School vraag neem ik aan?

Het kookpunt van water is veel lager dan dat van zout. Als je het zoute water tot ongeveer 100 graden verhit dan begint het water te verdampen, maar bij die temperatuur verdampt zout nog lang niet. Zout zit dan nog in vaste fase.

De waterdamp vang je op, en koel je af. Op die manier hou je zoetwater over.