Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil een bananenmilkshake maken hoe?

ik wil een bananenmilkshake zonder ijs en zonder blender hoe?

Toegevoegd na 12 minuten:
dus ik wil met de hand doen maar kan het ook zonder koud maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.3K
Amadea
11 jaar geleden
Dan moeten we eerst weten welke hulpmiddelen jij wél hebt. Een hand- of elektrische klutser? Een mixer? Een koelkast met vriesvak?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wil met hand doen maar kan het ook zonder koud maken?
Amadea
11 jaar geleden
Nee, dan maak je warme bananenmelk in plaats van een milkshake!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke hoe moet het dan met koud maken
Ritsuka
11 jaar geleden
Koelkast of diepvries lijkt mij.
Maar heb je helemaal niks waarmee je kunt mixen of pureren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kan met vork doen miss maar ik kijk wel dus hoe maak je het :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Benodigdheden: 1 maatbeker (heb je er een van Tupperware dan kan je die eveneens gebruiken om te shaken, zo niet dan ook het volgende nodig), een klutser of mixer, 1 banaan, 1 afgestreken eetlepel basterdsuiker, een paar druppels vanille-essence (als je het hebt), melk.

Prak de banaan fijn, kluts die in de maatbeker met de andere ingrediënten tot een gladde vloeistof. Zet dat een half uur in de diepvries. Dan heb je een bananensmoothie, dat is dus een milkshake zonder ijs.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan ook een staafmixer gebruiken om een banaan te pureren en dat in een afgeslote beker/bakje doen bijv. tuperware, daar melk/yoghurt bij die banaan doen. Dit zet je in de vriezer. Ik hoop dat je hier iets mee kan anders kan je het nog als een smoothie drinken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan ook een staafmixer gebruiken om een banaan te pureren en dat in een afgesloten beker/bakje doen bijv. tupperware, daar melk/yoghurt bij die banaan doen WEL GOED ROEREN!!!. Dit zet je in de vriezer. Ik hoop dat je hier iets mee kan anders kan je het nog als een smoothie drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.kookse.tv/recept/milkshake-banaan

In dit filmpje zie je de meest simpele milkshake gemaakt worden.

Het beste is om eerst de banaan,met schil eromheen, 1-2 uurtjes in de vriezer te leggen, dan te schillen en in stukjes gesneden in de blender, keukenmachine of met een staafmixer te pureren, samen met melk, yoghurt of kwark. Is hij te dik naar je zin kan je er altijd een scheutje melk bij doen. Je kunt er ook altijd wat basterdsuiker of vanillesuiker bij doen, of een scheutje Baileys.
Om hem echt schuimig te krijgen heb je echter altijd een blender, mixstaaf of keukenmachine nodig. Dit lukt je niet met een vork geprakte banaan.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding