Wat is het en kan het kwaad dat je handen en voeten tintelen als je heel veel alcolhol hebt gedronken?

Voelt als prikkeldraad, zit in servie, lang verhaal...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
38.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal waar te voor staat is niet goed en zeker met ALCOLHOL
Cryofiel
14 jaar geleden
Weet je zeker dat het alcohol was, en niet die andere stof die soms ontstaat als mensen zelf iets brouwen? (Ik weet niet meer welke de goede is - er is methanol en ethanol, soms aangeduid met methylalcohol en ethylalcohol. De ene is de normale alcohol, de andere is giftig.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga maar een pljeskavica eten, als je toch in Servie bent!!!
of nog beter, een 'gourmanskom', die zijn nog lekkerder.

Het beste antwoord

Dit is in dit geval ZEER WAARSCHIJNLIJK een teken van neurologische schade, aan het perifere en/of centrale zenuwstelsel.
Neem dit serieus als waarschuwing.
Hopelijk verdwijnt het tintelen na enige tijd.
Het is een hele goede reden om te kappen met alcohol.
Ik weet niet of je ook medicijnen gebruikt, de combinatie daarvan kan echt vervelend uitpakken.
Het goede nieuws is dat zenuwen zich herstellen, met de hersenen is dat echter anders, je grijze cellen zwemles geven in ethanol is zo ongeveer een van de domste dingen die je kunt doen.
Je kunt als alles hersteld is rustig eens een of twee wijntjes bier oid nemen, maar wacht daarmee totdat alles goed hersteld is.
Omdat alcohol vit Ben C verbruikt (letterlijk) is het gebruik van exta B en C vitamine aan te raden, ook bij tekort aan oa. B6 vit. kun je neurologische storingen krijgen.
Het zit als pantotheen zuur echter in veel groente fruit en
dierlijke producten.
Goed eten dus!!
Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat je handen en voeten tintelen is helemaal niet erg...

De alcohol, dat is de boosdoener en dat DOET kwaad... Dus dan weet je waar de oplossing ligt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in Servie zit,dan heb je waarschijnlijk de Slybowitz geprobeerd.
Dat is gewoon mode daar,en overal waar je komt moet je vaak even een glaasje proberen.
Ook hebben ze daar de vaak zelfgestookte slybowitz dat kan een behoorlijk hoog alcohol percentage hebben.
Niet dat het slechte kwaliteit is,het is puur natuur zonder conserveringsmiddelen.
Maar je kunt er de andere dag wel een behoorlijke kater aan overhouden,maar dat gevoel verdwijnt weer langzaam.
Je kunt ook net als de mensen daar ,er s,morgens als je opstaat eventjes eentje nemen,daar verdwijnt je katergevoel ook van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit veroorzaakt word door de alcohol ,en dat is inderdaad erg waarschijnlijk zou het kunnen dat je methylalcohol hebt binnengekregen dat veroorzaakt de oa volgende verschijnselen

Een in verhouding kleine hoeveelheid aspartaam (b.v. een blikje fris door een kind) kan de hoeveelheid methanol in het plasma veelbetekenend verhogen. (Davoli 1986a).

Bij chronische blootstelling aan lage doses methanol blijkt klinisch gezien, hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, oorsuizen, maagdarm klachten, zwakte, draaiduizeligheid, geheugenverlies, doof gevoel en pijnscheuten, gedragsverandering, zenuwontsteking, tunnelvisie, wazig zien, onscherp zien, oogbindvliesontsteking, slapeloosheid, niet meer kunnen zien, depressie, hart problemen (waaronder ziekte van de hartspier), ontsteking van de alvleesklier te kunnen ontstaan.
(Kavet 1990, Monte 1984, Posner 1975).

Dus ik zou op houden met drinken van deze drank en een andere leverancier zoeken als je toch wil blijven drinken,als het dan niet meer voorkomt weet je dat de drank meer kapot maakt dan je lief is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, dat tintelen kan heel goed een vergiftigingsverschijnsel door alcohol zijn.
Als je regelmatig veel drinkt, zorg er dan voor dat je ook vitamine B complex slikt, om beschadiging van je zenuwstelsel te voorkomen.
Nog beter is minder alcohol...Dat tintelen is een waarschuwingssignaal van je lichaam...