Kan ik afvallen door geen cola meer te drinken?

Ik drink best veel coca cola ongeveer 2,5 liter per dag .en dat is heel veel suiker . Dus ik vroeg me af of ik af zou kunnen vallen als ik geen of weinig cola ga drinken. Dat is ook gezonder eigenlijk

Toegevoegd na 8 minuten:
En wat kan ik in plaats van. Cola drinken behalve water en melk

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je stopt met zoveel cola drinken, is de inname van suikers en kilocalorieen op een dag enorm verlaagd. Het ligt aan de rest van je voeding en je activiteiten of je afvalt. Maar met deze verandering kun je met gemak afvallen. Zeker als je dat dagelijks doet. Dan mag er best 1 glas cola per dag tegenover staan.

Ja. Als jij veel gewone cola met suiker drinkt zal je zéker afvallen door in plaats daarvan water te drinken. Maar dan krijg je misschien ontwenningsverschijnselen, want je lichaam is ook gewend aan de cafeïne die je met die cola binnenkrijgt. Koffie of thee (zonder suiker, of met zoetstof erin) kan dan helpen.

Zo te zien weet je het antwoord al: jazeker zul je afvallen als je niet meer zoveel cola drinkt! Suiker bevat veel calorieën. Geen cola, dus geen suiker, dus geen calorieën, dus afvallen. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je geen andere suikerhoudende dranken neemt. Dus niet de cola laten staan, maar in plaats daarvan sprite gaan drinken. Ook met vruchtensappen moet je oppassen, daar zit vaak ook heel veel suiker in. Dat geldt ook voor de vruchtensappen waarop staat dat er geen suiker aan is toegevoegd. Zulke vruchtensappen bevatten nog steeds de natuurlijke vruchtsuikers, en ook dat is best een grote hoeveelheid. Stoppen met cola heeft ook een ander gezondheidsvoordeel. In cola zit namelijk nogal veel fosforzuur, en dat niet niet bepaald gezond. Niet voor je lichaam, en niet voor je gebit. Dus, zoals je zelf eigenlijk al weet: stoppen met al die cola, en ook geen andere suikerhoudende dranken ervoor in de plaats nemen. Er zijn genoeg andere dorstlessers.   Toegevoegd na 5 minuten:   Het is goed mogelijk dat je het moeilijk vindt de cola te laten staan, zeker in het begin. Dat komt voornamelijk door de "psychische verslaving", of hoe je het noemen wilt: je bent gewend continu die smaak te proeven. Daarnaast kun je gewend zijn aan de dosis cafeïne die ook in cola zit. Als je het moeilijk vindt, stap dan als tussenstap over op cola light, dus met aspartaam of stevia in plaats van suiker. Dan heb je weliswaar nog steeds de cafeïne en het fosforzuur, maar van de calorieën ben je alvast af. Daarna natuurlijk direct minderen: komende week 2 liter per dag, de week daarop 1,5 liter, dan 1 liter, dan een halve liter, en dan niets. Zo kun je tijdens de feestdagen toch nog cola drinken, en ben je er half januari helemaal vanaf. Eventueel kun je extra veel koffie nemen, of veel sterke thee, als je lichaam aangeeft dat het de cafeïne mist. Maar ook dat moet je dan zien als tijdelijke overbrugging, en geleidelijk afbouwen tot een normale cafeïneconsumptie. Je weet dat je moet minderen, je wilt minderen, je kunt minderen. Nu alleen nog: doen! Succes!  

Ja, maar dat wist je al. Ontwenningsverschijnselen: koppijn (had ik 2 weken lang) Ik ben overgestapt naar de Crystal Clear peach (zoet en weinig calorien)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100