Waar in Nederland wordt er eggnog verkocht?

İk weet dat je het zelf kan maken..dus geen recepten aub:)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
9.7K

Antwoorden (3)

in den haag op de frederik hendriklaan 71 zit een britse/ engelse winkel die alle zo bekende britse etenswaren verkopen.

voor heen ook online, sinds kort hebben zij zich gericht op de goed draaiende winkel, zeer geliefd bij expats.
ook eggnog zullen ze vast verkopen; bel even voor de zekerheid.

hieronder de openingstijden/adres/telefoonnr/e-mail en website voor eventueel meer informatie.

Opening Times
Monday: 09.30 – 18.00
Tuesday: 09.30 – 18.00
Wednesday: 09.30 – 18.00
Thursday: 09.30 – 20.00
Friday: 09.30 – 18.00
Saturday: 09.30 – 17.30
Sunday: 12.00 – 17.00

Address:
Thomas Greens, Den Haag
Frederik Hendriklaan 71
2582 BT
Den Haag

Phone: 070 3587586

E-mail: thehague@thomasgreen.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@cfort: het zal je verbazen: eggnog is engels en volgens mijn bron werd het al in de 18e eeuw (1700 dus) gebruikt door de engelse aristocratie. pas rond 1800 (19e eeuw) werd het geïntroduceerd in de u.s.a. bij thomas greens' verkopen ze volgens mij ook amerikaanse en zelfs enkele zuid-afrikaanse produkten.
toch adviseer ik eerst even te bellen, je weet nooit. extra info: ik meen me te herinneren dat thomas' greens ook bestellingen thuisbezorgd. weet niet wat dat kost. uit de bron: Eggnog, ook wel eierpunch genoemd is een cocktail op basis van melk, cognac en een ei. Deze mixdrank wordt zeer geschikt bevonden voor winteravonden. Het recept werd waarschijnlijk al in de 18e eeuw gebruikt door de Engelse aristocratie. Rond 1800 werd het geïntroduceerd in de Verenigde Staten. Omdat cognac duur was werd vaak gebruikgemaakt van rum. http://nl.wikipedia.org/wiki/Eggnog
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb misschien een nieuwtje voor je:
Het oudste teruggevonden recept voor eggnog dateert van circa 1645 en komt uit Schotland.
Dit komt uit één van mijn handboeken die wij gebruikten bij het vak geschiedenis (gericht op voeding) tijdens mijn studiejaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat vind ik wel erg leuk, was mijn eerste mijn reactie gisteren (schotland!) toch de juiste en daarmee mijn antwoord hier: britse/engelse winkel ook.
dat het engels en niet amerikaans is (het is geëxporteerd/ meegenomen door emigranten uit groot-brittannië) dat wist ik al.
@wwdiver leuk nieuwtje bedankt (goede handboeken/ leerboeken in de boekenkast is niet verkeerd!).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop dat je dat nooit tegen een schot gaat zeggen, dat het engels is bedoel ik.
De kans is groot dat hij in een schotse colere (woedeaanval) schiet :-D
In de States werd het in feite onrechtstreeks geimporteerd vanuit Frankrijk. Het is eerst van Schotland naar Frankrijk gegaan waar het werd hernoemd als "advocat", juist ja advocaat, en dan is het met de Fransen meegegaan naar Canada en vandaar is het ingeburgerd geraakt in de States. Van een omwegje gesproken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hebt helemaal gelijk: beledig een schot door te vragen of hij engels is! :)
leuk dat je de route van de import via frankrijk vertelt, dat wist ik dus niet en inderdaad een duidelijk omweg.
Als je op zoek bent naar de Amerikaanse drank, dan kan je deze in blikjes bestellen bij http://www.usfoodz.nl/borden-eggnog-237ml
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was ik ook tegengekomen, helaas zijn die niet op voorrad en de levertijd is twijfelachtig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het maar te bestellen!
Ik denk toch dat je dan in een slijterij moet zijn. Ik vond deze;
http://www.deslijter.com/webwinkel_produktdetails.asp?pid=4956&catid=156

De winkel zelf zit in Vught, maar je kunt ook in hun webwinkel bestellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Onderin rechts op hun site, staat het telefoonnummer, je kan dus makkelijk eens bellen. ;)
amc