is dagelijks bier consumptie goed?

t feit dat je dagelijks bier drinkt, hoe slecht kan dit zijn? Of juist niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is 'bier drinken'? Elke avond een pintje voor het slapengaan, of dagelijks terminaal naar de klote?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe oud ben je, beste gast?

Antwoorden (4)

In bier zitten veel calorieën en daar wordt een mens dik van. Een glas is twee boterhammen. Dus met mate drinken als je daar voor kiest: het beste is 5 dagen een glas en twee dagen niet, dan raak je niet verslaafd. Er zit ook alcohol in ( die calorieënbron dus) en daarover verschillen de meningen zeer, een glas per dag mag, meer is al schadelijk. Ook de leeftijd speelt een rol: jong drinken is per definitie slecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, alcohol is slecht voor je organen bij dagelijks gebruik. Maar kan niet super veel kwaad bij mate
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dagelijks alcohol wordt gedronken, schaadt dat de gezondheid niet per definitie. Dagelijks 1-2 glazen voor vrouwen en 2-3 glazen voor mannen is niet ongezond.
Dagelijks drinken verhoogt echter WEL het risico op gewenning of zelfs verslaving. Daarom is het goed om 2 dagen per week geen alcohol te drinken.
Overmatig gebruik kan tot problemen leiden.
amc
11 jaar geleden
Uit je vraag kan ik niet herleiden of je het over bier met of zonder alcohol hebt.

Uitgaande van bier met alcohol:

Alcohol is in principe een vergif voor je lichaam. Mooier kan ik dat niet maken. Maar in beperkte mate zal de schade voor je lichaam ook beperkt blijven.

Met bier drinken voeg je vloeibare suikers toe aan je systeem; super ongezond.

Anderzijds moet een bejaarde buurman van me, elke dag, verplicht van zijn arts, een flesje bier leegdrinken, om beter te kunnen plassen...