Met hoeveel gewone biertjes (5% alcohol, 25cl inhoud) komt 1 fles Bacardi Razz (32% alcohol, 70 cl) overeen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
15.3K

Antwoorden (4)

17,92 biertjes van 25 cl.

In een fles bacardi zit 32 % alcohol in 70 cl. Dat betekent dat 22,4 cl van die 70 cl alcohol is.
In een biertje met 5 % alcohol in 25 cl is 1,25 cl hiervan alcohol.
Om de hoeveelheid alcohol in die fles bacardi te bereiken, moet je het totaal aantal cl alcohol in die fles, delen door het totaal aantal cl alcohol in dat blikje bier.

22,4 : 1,25 = 17,92
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5% alcohol=50cc per liter
32% alcohol=320cc per liter
320 x 0.7=224 / 12,5=17,92 glazen bier!
Is er iemand die het beter weet?
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens het CBR:

Je schenkt bacardi in een standaart glas (lekker duidelijk hé) gewoon een klein glaasje voor pure drank.
Maak de hele fles leeg. Tel de aantal glaasjes. Dat aantal is ook het aantal biertjes.

Waarom dit zo moet? Het CBR zegt dat een standaart glas alcohol (dus BIERglas en een laagje pure bacardi in een klein glaasje) evenveel alcohol bevat.

Voilaaaa :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15ml alcohol in een biertje van 300ml
227,5ml alcohol in een bacardi razz van 700ml
Dit betekent dat er dus 227.5/15= 15,1 biertjes in een fles bacardi razz zitten
4 maanden geleden