Smaakt de senseo koffie bij jullie ook anders, wanneer je 2 kopjes tegelijk zet?

Hij lijkt dan wel een stuk slapper. Dit geldt voor de ouwe die ik had. Maar nu ook voor de neuwe??

Toegevoegd na 6 minuten:
Neuwe=nieuwe

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuuurlijk:) toch bedankt voor de tip
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zouden de supers daar dan ook al weer op aan het bezuinigen zijn,op de inhoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt natuurlijk ook aan je voorkeur, maar Dark Roast vind ik meevallen.

Het beste antwoord

Ja, hij IS dan zelfs slapper. Als je de mokpads van Kanis & Gunnik voor twee kopjes gebruikt, dan proef je duidelijk het verschil. Maar nog beter: afstappen van de gangbare pads en een 'coffeeduck' aanschaffen. Dat is een padhouder waarin je losse koffie kan scheppen en dus ook iets meer kan doen dan in die pads zit. waardoor de koffie sterker word. Het is uiteindelijk ook nog veel goedkoper dan losse pads ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Met een sensoe maak je troebel water met een smaakje, geen koffie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ontdekt dat het bij de padhouder voor twee kopjes wat nauwer luistert dat je de pads er goed in legt.

Dat wil zeggen: de bovenkant van de pads allebei ook echt aan de bovenkant (bij het ene merk is makkelijker te zien welke kant dat is dan bij het andere), de onderste pad er met randje en al helemaal in laten vallen, de bovenste pad er zo bovenop dat het randje van de pad nergens kreukelt maar er netjes bovenop ligt.

Let je hier niet op, dan krijg je vaak twee veel slappere kopjes koffie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij smaakt helemaal niet, bah wat een bagger die senseo

Toegevoegd na 1 uur:
Logisch ook want hij moet bij 2 de koffie door de 2 pads heendrukken. En water gaat daar beter doorheen dan koffie.

Maar gatver, wat een bagger die senseo. Ugh...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"gewone" kofiie is lekkerder, ben ik met je eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er toch maar een antwoord van gemaakt nu.
Waaat? *NOG* slapper?

Serieus: senseo-koffie is sowieso al veel te slap. En minder lekker dan de koffie uit mijn oude pruttelapparaat. Zodra het om meer dan vier kopjes gaat, duurt het ook langer om koffie te zetten, en je moet er meer moeite voor doen.

Ik heb ooit een senseo moeten gebruiken in een vakantiehuisje. Ook daar was onze indruk dat de koffie nóg slapper werd als je twee kopjes tegelijk zette. Maar we hebben het niet serieus getest, dus het is bij die indruk gebleven.

Blij dat jij onze indruk bevestigt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja de verhoudingen worden indd wat anders.
op de enne manier word ie sterket dan op de andere manier.
ik vind sensoe zowiezo niet te zuipen :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zeker weten. Zowiezo is de Senseo slap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed vlak erin leggen scheelt!

En alle opmerkingen over te slap: Ik was rabiaat anti-senseo omdat het slappe hap is. Bruin water.

TOTDAT ik een keer 'Extra Dark' kocht. Sinds die tijd vind ik het werkelijk heerlijk. Zelfs lekkerderder dan het gewone koffiezetapparaat, wat ik nu bijna niet meer gebruik. Alleen als er veel mensen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, na de eerste keer 2 kopjes heb ik die knop nooit meer aangeraakt. Overigens vind ik zo'n éénpersoons kopje best lekker hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind Senseo sowieso ranzig, kan het geen koffie noemen. Neem liever thee als ik zo'apparaat zie staan bij iemand als ik binnenkom. Maar wat je vraagt kan kloppen, als ik twee kopjes maakte, dan deed ik dat één voor één, iets meer tijd maar dan was het nog enigzins te drinken....