Alcohol
Je lever doet er 1 à 1,5 uur over om een standaardglas alcohol af te breken.
Stel dat je 3 standaardglazen bier gedronken hebt, dan is dit 3 tot 4,5 uur na gebruik nog aantoonbaar.

Doorgaans geldt dat alcohol en drugs langer in urine dan in bloed aantoonbaar zijn.

Hieronder volgt een kort overzicht van de meest gangbare drugs.
Kijk voor meer informatie op deze site per drug onder 'Wat doet het met je?'

http://www.drugsweb.nl/drugsweb907.asp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer het bloedalcoholgehalte tot 0 is gedaald en het alcoholgehalte in je adem niet meer te meten is, kan 5-10 uur daarna nog in de urine bepaald worden of je alcohol gedronken hebt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voordat het bloedalcoholgehalte gedaald is tot 0 kan je uitgaan dat dat alleen al zo'n 5-6 kwartier per glas duurt.
Deze tijd moet je er dus nog eens bijtellen.
amc