Ik heb een thuisfeest....40 á 50 volwassen mensen. Stevige drinkers!! Hoeveel bier, wijn en fris zal voldoen??

Of zal een tap de uitkomst bieden!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
46K

Antwoorden (8)

Heel veel. al is dat natuurlijk niet nauwkeurig te zeggen, reken voor de vrouwen 2 glazen en voor de mannen 6 glazen per persoon, bij de slijter betaal je wel meer, maar daar kun je de afspraak maken dat alle ongeopende flessen retour kunnen, dat de drank gebracht wordt en dat hij zorgt dat er genoeg is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6 glazen bij stevige drinkers? Ik denk dat dit net een aperitiefje is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het moet ook een gemiddelde zijn, er zijn tegenwoordig ook mannen die nog moeten rijden, er zijn ook altijd mensen die vroeger weggaan dan verwacht, maar daarom niet in te schatten en de slijter erbij halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 glazen voor een hele avond voor een vrouw? Lijkt me rijkelijk aan de lage kant. Ik reken vaak 0,75 tot 1 liter p.p. (bij niet-stevige drinkers overigens ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je goed rekent komt mijn antwoord aardig overeen met dat van freekfluweel, tegenstrijdige reacties dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch wel iets verschil denk ik.. Bij Freekfluweel kom ik op 83 liter voor 40 a 50 personen, maar het hangt ook van de grootte van de glazen af natuurlijk ;-).
2 glazen drinken op een hele avond lijkt me gewoon erg weinig, that's all...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 glazen voor een stevig drinkende vrouw? ik drink 2 flessen wijn....
moeilijk te zeggen, avondfeest middagfeest. Maar het is verstandig naar de slijter te gaan, die kan het wel behoorlijk inschatten en die wil ook graag afspreken dat je de flessen die over zijn terug brengt
11 jaar geleden
Ik zou inderdaad een tap/drankpakket halen. Dan wordt het meestal afgeleverd en kunnen ongeopende flessen nog retour. Denk dat 100 liter bier wel voldoende moet zijn, 25 flessen wijn en 30 fris.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst, wat noem je "stevige" drinkers?
Voor de één is dat 4 glazen per persoon en voor de ander een halve krat of meer.
Ja ik zou dan zeker een tap huren of kopen.
Bij de kleintjes zit je met het koelprobleem en eentje die je huurt gaat op stroom dus makkelijker en die bevat 50ltr bier. Voor het overige zou ik dan op 2 flessen wijn de man rekenen als het stevige drinkers zijn.

Veel plezier met je feest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tap is goedkoper mits je goed kan tappen. Nadeel/voordeel is dat je een half vat niet kan terugbrengen. Het is even sjouwen maar met kratten kan je de volle nog terugbrengen.

Mijn inschatting: 6x24 bier, 2x6 dozen wijn, 3x6 (1,5) fris. GEEN zoute pinda's of popcorn serveren. Gewoon wat Turks brood en wat salades of niet-zoute dipsaus.

Maar voor elk feestje gelden andere inkoopregels:

http://forum.fok.nl/topic/1165612
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lol, die bron komt echt precies overeen :) +
ronron1212
11 jaar geleden
+
wij hebben een paar van die feesten per jaar, en zijn ook van de natte gemeente om het zomaar te noemen.
ik huur altijd een tap, en neem 2 fusten van 20 liter, en een paar van 10 liter. ik begin met een 20 liter, en kijk dan hoe hard het gaat, zo kan je afwegen om met een 20, of met een 10 liter door te gaan, hoef je ook niet zoveel over te houden.
de rest koop ik ook bij de zelfde slijter, en breng de ongeopende weer retour met de tap.
ook bij ons bij de plus kan ik inkopen en ongeopend weer retour brengen, maar dat zal wel niet overal kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ruwe schatting nadat ik zelf een dergelijk feest heb gegeven:
6 kratten bier
5 flessen wijn Rosé
3 flessen wijn wit zoet
3 flessen wijn wit droog
2 flessen wijn rood

4 flessen cola of/en cola light
wat sinas, en een aantal pakken sap. Die gaan toch wel een keer op en heb je nooit te veel.

succes ermee en een fijn feest

Toegevoegd na 6 minuten:
Hier hoorde nog een welkomstdrankje bij. en ook nog koffie voor de liefhebbers. Het waren niet echt stevige drinkers en er bleef nog wat over. Je zou met flinke drinkers ook een extra kratje kunnen kopen maar je kan zelf wel inschatten hoeveel bierdrinkers er zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
Hier hoorde nog een welkomstdrankje bij. en ook nog koffie voor de liefhebbers. Het waren niet echt stevige drinkers en er bleef nog wat over. Je zou met flinke drinkers ook een extra kratje kunnen kopen maar je kan zelf wel inschatten hoeveel bierdrinkers er zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hier hoorde nog een welkomstdrankje bij. en ook nog koffie voor de liefhebbers. Het waren niet echt stevige drinkers en er bleef nog wat over. Je zou met flinke drinkers ook een extra kratje kunnen kopen maar je kan zelf wel inschatten hoeveel bierdrinkers er zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1/3 bierkrat p.p
en fles wijn p.p
en halvefles fris p.p
pak sap p.p

dus 8 kistjs bier..statiegeld kan je misschien regeln md winkel dat je die niet berekend krijgt als de kratten maarweer bij hun inlverd oflaat halen..doen wij wel met onze winkelier..en zelf nie te sjouwen..
wij hebbe binnkort feest voor 110 pers in 3 tenten..met catering..ik heb een handige uitreken site gevonden..INFO TALIA kan je een beetje richtlijne aanhouden e jeket je eign gasten..s6 en fijn feestje gewenst
Plaatje bij antwoord