Waarom noemen we Filet American zo?

Om in Nederland iets Amerikaans (of; waar "amerikaans" in de naam staat, of het daadwerkelijk uit Amerika komt erbuiten gelaten) in het Frans te benoemen, had makkelijker gekund.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
3.6K

Het beste antwoord

filet américain zou komen van het feit dat het gerecht eerst in america zou gemaakt zijn van rauw vlees dat in stukjes werd gemalen en met tomatensaus ook rauw werd gegeten. Bij het 'overwaaien' van dit gerecht naar Frankrijk werd het dan ook zo genoemd. Filet naar de sliertjes vlees en americain spreekt voor zich.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Steak tartare is popular in Belgium, the Netherlands, Northern Germany, France, Poland, Hungary, the Czech Republic (Tatarák) and Switzerland.

In Belgium, another version is known as filet américain (translated as American Fillet).

In the American midwest (such as in Urbandale, Iowa and Wisconsin), steak tartare is known and served as "Raw Dog",or "Wild Cats",

Filet américain is also sold by butchers as a sandwich dressing; it comes either unprepared (raw ground lean beef) or prepared (with eggs, seasonings, etc.). The latter is also popular in Belgium and the Netherlands.

A variant of steak tartare (called tartarmad) is also present in the Danish lunch where it is served on rugbrød with assorted toppings. In Germany there is a very popular variant using raw minced pork called Mett or Hackepeter, which is typically served on rye bread or rolls, with the onions and pepper, but without capers or egg.