Wat is een goeie redelijke betaalbare champagne waar je geen hoofdpijn van krijgt ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De Hema heeft een Cava waar de meeste wijnschrijvers altijd zeer positief over zijn, met een fantastische prijs-kwaliteit verhouding. Cava is de Spaanse versie van de Franse Champagne. Hetzelfde productieproces (2de rijping op fles) alleen (vaak) andere druiven. Is ook héél lekker. O ja, vergeet ik bijna de naam te noemen: Copa Sabia. Wel snel naar de Hema, want ik ga straks ook een aantal flessen scoren :-)

Kinderchampagne zonder alcohol...

Zelf ben ik niet zo`n liefhebber van Champagne. Ik koop meestal een Duitse Sekt zoals Henckel Trocken en als ze een aardbeien Sekt hebben dan koop ik die het liefst. Valt altijd goed in de smaak bij iedereen en is niet duur.

Ik vind Freixenet wel zeer goede "Champagnes " hebben. De oorsprong bevind zich in Spanje. De flessen zijn o.a. verkrijgaar in zwarte flessen en de prijs zit rond de 7-8 euro. Deze flessen zijn daarbij regelmatig in de aanbieding bij de bekendere supermarkten en wijnwinkels.

Bronnen:
http://www.freixenet.com/

Delhaize is een merk dat altijd goed betaalbare campagnes aanbiedt, zeer lekker en uit mijn ervaring krijg je er geen hoofdpijn van. Je kan op internet zoeken waar in jou buurt een verkooppunt van Delhaize is.

De nep-champagne van Kaapse Pracht die ze bij de Aldi verkopen is best goed te drinken en je krijgt er geen hoofdpijn van.

Mijn ervaring is dat het niet de goedkoopste moet zijn en dat de genuttigde hoeveelheid beperkt moet blijven. Zie hier het recept tegen hoofdpijn.

Wij zijn altijd weer zeer enthousiast over Veuve Amiot, kost rond een tientje. Nooit hoofdpijn van gekregen, maar dat kan natuurlijk bij iedereen anders zijn.

Het merk is van ondergeschikt belang in deze. Er zit alcohol in en daar kun je hoofdpijn van krijgen. Verder zitten er meestal sulfieten in, en die staan zeker garant voor het krijgen van hoofdpijn. De een zal daar wat gevoeliger voor zijn dan de ander. Ik zou zeggen: koop een lekkere Champagne, maar drink het met mate. Als je bijvoorbeeld van twee glazen al hoofdpijn krijgt, houdt het dan bij 1 glas.

Alle franse champagne met een appelation controlée op het etiket. Dus uit Reims en Epernay en omstreken.

De Prosseco van de C1000 vind ik zeer goed te doen. Geen last van koppijn gehad. Ook bij het eerdere advies van Freixenet kan ik mij zeker aansluiten.

Ik krijg wel eens een goed hoofdpijn als ik Cognac op heeft... Goed spul hoor.!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100