is er ontlasting stoppende thee ?

Toegevoegd na 48 minuten:
als je last van obstipatie kun je dan beter geen thee drinken,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik bedoel eigenlijk als je veel thee drinkt, stopt dat de stoelgang? Niet in het geval van diaree.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
obstipatie is toch geen diaree..dan kun je toch NIET naar de wc?

Antwoorden (5)

Echt thee is er niet voor
maar hieronder enkel tips om diarree te stoppen.

Bij diaree, een eetlepel kaneel met een ietsje suiker en de diaree stopt.
- Richard

Rijst koken en rijste water opdrinken smaakt niet maar helpt goed
- Simon

Een paar glazen coca cola drinken, dat doodt de bacterien gegarandeert en de diaree verdwijnt.
- Aisha

1 banaan eten en diaree is weg (werkt bij mij altijd.
- Fulco Scholtsz

Mijn moeder maakte altijd een beschuitje klaar met geraspte appel, klein beetje suiker erover strooien en wat kaneel... Lekker, gezond en werkt effectief tegen diarree!
- Thirza Berg

Bij diaree 1 glas roosvicee stop. Werkt heel goed.
- Annie Saanen

Als je diaree heb dan moet je cola zonder prik die roer je met een lepel en het helpt goed.
- Marije

Eet banaan, banaan heeft een 'stoppende' werking! (niet teveel ervan gaan eten natuurlijk) Daarom kun je bij verstopping het beste weer GEEN banaan eten.
- Suzanna

Tijdens vakantie in het verre oosten ontzettend aan de diaree geweest. Tip van de lokale bevolking: rijst, yoghurt en banaan mengen met elkaar en de diaree is over!
- Ellen

heeft u last van diarree, pers een citroen uit, mengen met iets water en opdrinken, je kan het een paar dagen herhalen zover nodig.
- Willy

Geen bruin brood eten, want dat laxeert en laat het alleen maar sneller komen. Wit brood daarentegen verstopt de darmen juist een beetje en daardoor houdt de diarree erg snel op, vooral als u een snelle spijsvertering heeft.
- J Nijland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is lavendelthee door de looistoffen heeft die een stoppende werking bij diaree.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee er is geen thee die dat verhelpt er wordt wel aangeraden als men diarree heeft veel water,thee en bouillon te drinken.Aangezien thee niet zelf help gewoon bij de apotheek een doosje Loperamide halen ben je na twee uur van de diarree af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appels koken en moes van maken, werkt als een tierelier! (ik zie vrijwel meteen het resultaat bij mijn dochter van 1 jaar namelijk!!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van thee je ontlasting stopt, lijkt me heel erg stug. Dat je als je diarree hebt je vaak thee moet drinken heeft er meer mee te maken dat je moet zorgen dat je niet uitdroogt. Daarbij heb je vaak niet alleen diarree, maar gewoon een algemeen ziektebeeld (hoesten, koorts, keelpijn), dus is thee erg lekker.

Wat je eventueel wel zou kunnen doen tegen obstipatie is Brinta eten, vinden veel mensen nog lekker ook (ik behoor niet tot die groep mensen, brrr). Een andere, wel duurdere optie is haverzemelen, werkt als een tierelier (ofwel je zit op het begin continu op het toilet omdat je lichaam er nog aan moet wennen).