Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Maakt het uit voor de smaak van thee of je de thee laat trekken of dat je het zakje een paar keer in het water doopt?

voor mijn gevoel is er weinig verschil in smaak, maar sommige mensen willen de thee toch liever laten trekken. maakt het uit qua smaak?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat maakt zeker uit. Ik vind zelf dat de smaak meer tot zijn recht komt. Het is een vollere smaak dan waneer je het een paar keer in het water dompeld. Engelse laten het theezakje bijna altijd langer zitten dan de gemiddelde andere thee drinkers, ik kom regelmatig in Engeland en proef de verschillen goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is ook mijn ervaring.

Andere antwoorden (2)

Er is zeker wel een verschil als je het zakje er in laat zitten word de thee sterker :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het gaat om gewone zwarte thee, dan maakt het wel degelijk uit. Gebruik je een zakje waar je ook een hele pot mee kunt zetten, dan is snel het even in 't kopje hangen voldoende om drinkbare thee te krijgen. Maar is het een éénpersoonszakje, dan kan het nodig zijn om de thee langer in het water te houden. Omdat die anders niet sterk genoeg is. Hoe meer thee er in het zakje zit en hoe langer je dat in het water houdt, hoe sterker en eventueel ook bitterder de thee wordt.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding