Waarom zit er in een normale frisdrank fles 1.5L?

En normale drinkglas is 0.2l
Het zou toch logischer zijn dat er
1.4L of 1.6l in zit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat is een normaal drinkglas, de eerste de beste site geeft al meerdere inhoudsmaten aan: http://www.jostenberg.nl/producten/glaswerk/frisdrankglazen+en+sapglazen?prodId=5019
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij hebt gelijk!
Ik dacht dat er in een frisdrank glas altijd 0.2l inzat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihihi, maar ik vind hem wel goed bedacht ;) +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Topvraag

Het beste antwoord

1,5 is een mooier en getal dan 1,4 of 1.6 (blijkt uit onderzoek)
Verder vinden veel mensen 1L te weinig omdat je daar maar een paar glazen uit kunt halen en 2L vinden veel mensen weer te veel want dan is de prik er zo snel af.

Het antwoord van hierboven klinkt trouwens ook erg aannemelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is dat niet marketing, dat je altijd een nieuwe fles nodig hebt om het laatste glas te vullen. Dus je opnieuw het frisdrank moet blijven kopen.

Er zal vast en zeker over nagedacht zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het zelf niet drinkt, waarom dan geen blikjes? Of gewoon helemaal niet, sorry ik heb dat niet.
Als je een glas neemt met een inhoud van 250 ml. kom je wel mooi uit.
Kijk hier eens wat een verscheidenheid in inhoudsmaten van de diverse glazen;

http://www.jostenberg.nl/producten/glaswerk/frisdrankglazen+en+sapglazen?prodId=5019

Je kunt ook de glazen niet zo vol doen om toch uit te komen.

Een fles van 1,5 l. is namelijk makkelijk te berekenen qua verkoopprijs en heeft een mooie maat voor het flessenrek in de koelkast.
Anders wordt de fles waarschijnlijk te dik of t hoog.
Kleinere flessen zijn immers duurder en dat willen we niet toch?
amc